Jag skrek när jag förstod att det var en kvinna!

Jag tog en sväng till Malta nyligen. Åkte med SAS. Döm då om min förskräckelse när jag såg att kaptenen var en kvinna!

Jag skrek i högan sky när jag upptäckte det och slogs för att komma av planet, men hindrades av kabinpersonalen (eftersom vi befann oss i högan sky). Följden blev att jag blev bunden av den manlige pursern längst bak i planet. Där satt jag och beställde in 20 Bloody Mary på raken trots att klockan bara var halv sju på morgonen, vilket naturligtvis ledde till kräkningar. Vilken mardrömsresa! Och allt var den kvinnliga kaptenens fel.

Bilden: Det här är på återresan och då var det en manlig kapten, men tänk er själva att stiga på om det var en kvinna ohåriga arm ni såg inne i cockpit! Då hade ni nog inte gjort det.

Nåja, vi störtade trots allt inte så vid utgången kände jag mig tvungen att säga något uppmuntrande till henne: – Där ser du, det där gick ju galant! Du kan ju flyga! sa jag och log. Och kom ihåg att du är duktig, oavsett vad andra säger!

Jag anser nämligen att vi kvinnor måste stötta varandra.

Bilden: Start från Arlanda.

31 thoughts on “Jag skrek när jag förstod att det var en kvinna!

  1. Ja, det e lätt att vara kaxig med facit i hand…ni störtade inte (vilket du var övertygad om att ni skulle) å DÅ passade det med uppmuntran…eller var det alla Bloddy Mary´s som talade, i ett hastigt ögonblick av övermod?:)

    Kram på dig o tack för alla goa skratt du bjussar på!:)
    //B

    Gilla

  2. Kom på en sak, eller rättare sagt två saker.

    En släktning är flygvärdinna och hon hävdar att kvinnor som är piloter landar flygplanen mjukare än män. Kan det stämma?
    Sen bara utgår jag ifrån att du under hela flygresan till Malta satt och nynnade på den fina ”sommaren som aldrig säger nej” med just gruppen Malta från melodifestivalen 1973.

    Gilla

    • Jag vet inte om det stämmer – har inte flugit med många kvinnor och även om denna landning var perfekt kan det ju ha varit styrmannen,som just var en man, och inte en styrkvinna, som landade planet…
      Jag missade den låten men ska naturligtvis genast leta upp den!

      Gilla

    • Finns det kvinnor som kör lokomotiv?! Hade jag vetat det så hade jag aldrig åkt tåg, naturligtvis. Dock kände jag faktiskt en, förut. Hon hade flygcert dessutom.

      Gilla

      • Det var faktiskt en kvinnlig kollega som berättade att en gång när hon skulle köra till Halmstad kom det fram en gubbe till henne och frågade:
        – Är det du som ska köra?
        – Ja, det är det.
        – Men… du är ju tjej…
        – Ja!?
        Gubben följde i alla fall med tåget till Halmstad, när dom var framme kom han fram till kollegan, visade tumme upp och sa:
        – Det gick ju riktigt bra.
        – Tack!?

        Gilla

Kommentera

