Att spy i någons säng är ett sätt att visa vad man tycker

Nu när man är småbarnsmamma, eh, jag menar kattägare, känns det plötsligt lite olustigt att göra något annat efter jobbet i stället för att gå direkt hem och ge kissarna mat. Tänk om de svälter ihjäl eller känner sig ensamma och bortglömda? (Fast det har iofs alltid känts jobbigt för mig att inte gå direkt hem, då jag är en person som älskar att vara hemma.)

Och visst är min oro befogad. Det fick jag reda på häromdagen, då jag och en kollega gick ut och åt ”en bit mat” (fy sjuttsingen vad jag ogillar det uttrycket – vaddå ”en bit”?) efter jobbet. Katterna visade inget direkt när jag kom hem, men efter att ha gett dem mat fick jag reda på vad de egentligen tyckte då en av dem gick direkt och spydde upp hela portionen i min nyrenbäddade säng. Det kunde jag gott ha, tyckte han nog, när jag varit så försumlig och inte kommit hem i tid och gett dem deras middag!

Och jag lovade förstås att aldrig göra om det igen.

3 thoughts on “Att spy i någons säng är ett sätt att visa vad man tycker

Kommentera

