Min semester med Khadaffi

Någon efterlyste ett nytt Khadaffi-inlägg, vilket passar mig bra efter att just  ha varit på en minisemester på Malta. Muammar var nämligen där han också, eftersom det praktiskt taget är roddavstånd från Libyen. Så ni som undrar var han är har alltså fått svaret nu.

Jag uppfattade honom som en väldigt trevlig kille och vi pratade mycket även om jag inte förstod allt han sa. Han verkade bland annat dela mitt intresse och min kärlek till djur, för han pratade nästan inte om något annat än ”råttor” och ”hundar”!

Tyvärr hade han något slags problem hemmavid förstod jag, vilket var anledningen till att han befann sig ensam på Malta.  Jag ville inte rota för mycket men jag fattar väl att det var äktenskapet som kanske inte var så bra. ”Alla äktenskap har sina ups and downs” tröstade jag honom med.  ”Jag är säker på att det kommer ordna sig!”

Som sagt, en lättsam och kul kille, easygoing, uppfattade jag honom som. Förstår bara inte varför det skrivs så mycket om honom hela tiden för så intressant är han väl inte?

Ser ni Khadaffi på bilden?

8 thoughts on “Min semester med Khadaffi

    • Nej det är det inte.
      Ja fast nu var det nog inte så annorlunda längre, samma turistmat och turistshoper som överalllt annars och det var svårt att hitta det genuina.

      Gilla

  1. Malta? Han försökte bli en kristen riddare alltså?? Var han ridderlig? =0)

    Jag har skrivit ett inlägg som är till nytta för alla gamla Aftonbladare och skulle uppskatta om du vill läsa och sprida kanske?

    Hemikram

    Gilla

Kommentera

