Det är kul när folk försöker lura av en pengar

I går fick jag följande mail från en okänd person om mina filmer med Turbo och Kasper:

Hello there,  I just saw a couple of your uploads on YouTube. You’ve got some really impressive stuff there! I really think your video could be the next big thing on YouTube, but I noticed that not many people had seen it yet.
It’s clear from your videos that you’ve got the talent, I can’t believe you haven’t started getting the views yet! Do you realize that your videos are some of the better ones that YouTube has to offer? Thank you so much for making them!

Your videos are really a breath of fresh air. They are so much better than so much of the garbage that people watch over and over.

Sedan avslutas det hela naturligtvis med att om jag betalar lite pengar så kan hon ordna så att mina videor får en jättestor publik.

Visserligen är det hon skriver om mina filmskapelser helt sant, och jag har ju redan åtnjutit väldigt fina recensioner för dessa.  Men – jag befarar att hon skickar samma mail till väldigt många andra! Och DÅ är det ju givetvis inte sant, det hon skriver! Utan bara ett sätt att försöka lura av folk pengar.

Usch, vad det finns mycket sånt skit på nätet.

9 thoughts on “Det är kul när folk försöker lura av en pengar

  1. Alltså…suck…hur i helsefyr hittar dom allt?? Allt ska användas för att man ska bli lurad på pengar. Och inte ens att det kommer från utlandet bara, utan man blir blåst i vartannat mail, telerfonförsäljare..banker…ALLA vill ha ens surt förvärvade pengar! Jäkla folk!
    Du kan ju kolla på mitt inlägg från i förrgår…..JAG blev sååå blåst av Telia så det är brottsligt!
    Ha en skön kväll 🙂 Kramas

    Gilla

  2. Jag hoppas du konsulterade ”the combat cats” först innan du förkastade erbjudandet?
    Om du inte gjorde det bör du se till att de inte får läsa detta inlägg, de kanske byter manager i sådana fall.

    Jo, en helt annan sak, eller inte. Jag fick ett telefonsamtal för någon dag sedan. Det var en skojsig man som hurtigt frågade om jag ville investera i värdepapper, guld eller olja?

    Jag kikade i plånboken, sedan svarade jag att han hade nog ringt fel. 🙂

    Gilla

Kommentera

