Min persilja prunkar så in i bomben

Observera att jag undvek att skriva in i helvete till exempel, för att jag vill att mitt blogginlägg ska tilltala alla läsare. Det hoppas jag att det gör nu. ”In i bomben” är ju ett trevligt och respekterat uttryck.

Vad vill jag ha sagt med inlägget? Jo, att min persilja som sagt prunkar något fasligt på min  balkong. Jag måste vara väldigt begåvad med växter som kan få persilja att prunka så. Jag har läst att det lär vara nästan omöjligt att lyckas med just persilja.

12 thoughts on “Min persilja prunkar så in i bomben

  1. Är det sådant här som kallas att snacka persilja? 🙂

    Undra var det uttrycket kommer ifrån. Kanske du vet.

    Hur som helst, fin bild och en eloge till dig som lyckats så bra med både bild och växt!
    Kram!
    /Skvitt

    Gilla

  2. Ja, du har verkligen lyckats med din persilja:-) Ser helt underbar ut. Jag gillar persilja, det kan piffa upp vilken maträtt som helst och jag har haft bladpersilja i en kruka ute i sommar, men inte alls i samma klass som din. Säg mig, hur gör du egentligen…brukar du vattna?
    Kram Anna och ha en superfin dag!

    Gilla

Kommentera

