Jag har sånt himla flyt ibland

Ni som inte blev entusiastiska när jag hade målat mitt kök rött får gärna skriva: ”Vad var det jag sa?” nu, för saken är den att det inte blev bra. Jo, jag gillar fortfarande röda väggar, men det ska vara som en sidenmatt exklusiv tapet i så fall med helt vita snickerier som omgärdar den. Målat med halvblank färg på väv i mitt kök såg det bara billigt och för mörkt ut, och dessutom hade jag inte varit ”hänförande skicklig” med att styra penseln om man säger så. Det såg rätt förskräckligt ut.

Så jag lät en målerifirma göra om jobbet, och nu i en ljus aprikos och mattare färg i stället. På vilket sätt betyder det att jag har flyt? Jo, i morse ringde målerifirman och sa att han som skulle slutföra arbetet i dag var sjuk, och då kände jag att jag inte ville leva längre. Att behöva vänta hela helgen med allt i en enda röra klarade jag bara inte. Detta uttryckte jag också i telefonsamtalet med målerifirman, utan större hopp om att detta skulle förändra något. Men så kom jag hem – och då var köket klart! Jag skrattade och grät och rullade runt på golvet av glädje och gör så fortfarande.

Bild kommer i morgon när det är ljusare.

12 thoughts on “Jag har sånt himla flyt ibland

  1. Det är ju nästan ett slags sjukdomsvinst, att säga att man inte vill leva längre med köket omålat, och då också lyckas med att få sin vilja fram!

    Men det är du värd.

    Skrev jag något dubbeltydigt nu? Det var inte min avsikt.

    Gilla

  2. Vad var det jag sade?
    Nåja, det blir säkert fint, ser fram emot en bild.

    Har minsann noterat dina kommentarer och jag kan sätta hur mycket som helst på att de aldrig kommer att kunna ta till sig dina kloka ord. Den kapaciteten finns inte, däremot, jag hade faktiskt hoppats att jag inte skulle ha rätt i det här, men den typen av personer, den typen av ideologier är så trångsynta att om de skulle komma till makten, den politiska makten, då kommer blodet att flyta på sveriges gator och det blir dem som får bära det ansvaret. Det finns nämmligen ingen plats i deras idelogi för oliktänkande, det har historien visat gång på gång.

    Jag har varnat för dem förrut, på gamla AB-bloggen och fick en hel del hot riktade emot mig så jag rekomenderar dig bara tt vara försiktig.

    Gilla

    • Du sa helt rätt…
      Tack för att du kallar mig klok. Ja jag inser själv att det är en rätt lönlös sysselsättning.att försöka omvända dessa. Vi talar om ett sektbeteende här. Det påminner lite om nynazister som har alla möjliga förklaringar till att förintelsen inte ägt rum, att allt är en judisk konspiration m.m.
      Mkt trist att du fick hot riktade mot dig! (Förutom att det är brottsligt.)

      Gilla

  3. Rött är sött så det så! Nu kanske du missar chansen till samma påverkan röda rummet hade på Strindberg?
    Äh, du behöver inte den påverkan för du skriver himla bra ändå…

    Jag har bytt sovrum och tänkte måla mitt nya i hallonrött…. men vitt kanske blir bäst? Eller svart kanske passar min personlighet.
    Ja jag tar vad som bara inte lila…. Lila panel! HU så hemskt.

    Ser fram emot bilder på ditt kök 🙂

    Gilla

    • Jag avskyr också lila… Men hallonrött låter fint, men ta en väldigt matt färg och var noggrann så blir det nog inte lika tokigt som för mig. Misstag syns ju verkligen med en stark röd färg…

      Gilla

  4. Känner igen det där med att ha en VISION om något…som senare visar sig vara rena katastrofen:) MITT kök tex….i den där fina ljusblå tapeten….som i helhet mest påminner om en pissig perstorpsskiva från trista mitten av sextitalet!
    Usch….

    Nästan så man kan visualisera Farbror Melker mitt i olyckandet!
    Ha en toppenhelg!
    Kram //B

    Gilla

    • Ja. Jag tror att det det var dels dålig kvalitet på färgen för den var extremt svårarbetad så resultatet blev flammigt och fult. Jag tycker också att det såg fint ut i kvällsbelysning (som på bilden) men i dagsljus var det inte lika kul. Dessutom hade jag varit rätt klumpig och skvätt här och där och kommit åt taket så det gav inte alls den där eleganta känslan jag föreställt mig. Men jag gillar fortfarande röda väggar!

      Gilla

Kommentera

