Vilken hycklare jag som djurägare är

Scen om natten:

Jag går upp för att gå på toaletten, samt för att ”ta något litet” varpå katterna genast vaknar och följer med mig ut i köket i hopp om att de också kommer att få ”ta något litet”.

– Nämen, tror ni att man ska äta mat mitt i natten! kuttrar jag då, överlägset och självbelåtet till de stackars katterna, som är lika hungriga som jag. Samtidigt som jag öppnar kylskåpet…

Jaja, hur glad är man inte över att de är katter och aldrig kan ställa en till svars för ens hyckleri!

13 thoughts on “Vilken hycklare jag som djurägare är

Kommentera

