FILFAR igen

En favorit i repris, men jag kan inte låta bli när jag hela tiden ständigt snubblar över ordet MILF. Detta uttryck, som en del män menar är ”en komplimang” (fick jag reda på förra gången jag skrev om det) då det betyder att det är en tilldragande kvinna trots att hon är över arton, har även en del kvinnor börjat använda om sig själva. Allt för ofta används dessutom uttrycket om kvinnor i trettioårsåldern.

Men jag vill inordna lite jämställdhet i detta och uppmanar alla kvinnor att om du ser en attraktiv man som är typ 33 och som har barn, kalla honom då inte ”en man” utan för en FILF.

5 thoughts on “FILFAR igen

  1. MILF är verkligen nedvärderande. Det finns flera anledningar till att ogillar ordet, men en av dom är ju att man bortser från individen och kopplar det till en grupp, där det bara är kritierier som ställs av andra som avgör om någon kan tillhöra den gruppen eller ej.

    //Herr S

    Gilla

Kommentera

