Jag har ryggskott i knät

För att fullborda omstajlingen av mitt nymålade kök hade jag inhandlat nya gardinkappor på väg hem från jobbet. Samtidigt som jag, för första gången i mitt liv just ådragit mig något som jag diagnostiserar som ”ryggskott i knät” – det gör ont som fan i vissa vinklar som när jag går i trappor eller kliver upp på en stol. Då vill benet bara vika sig och jag gör gruvliga grimaser om jag är bland folk och inte kan skrika högt. Jag blev tvungen att be bussföraren att ”niga” med bussen när jag skulle gå på.

Men har man nya gardiner så måste de ju upp! Det förstår ni nog själva. Men inte var det roligt inte. Jag smörjde först in knät med en liter Voltaren som jag också inhandlat på vägen hem, sedan klev jag upp på köksstolen under gråt och klagan och hängde upp mina nya gardiner.

Om det var värt det?

Jag är inte helt säker.  I vilket fall behöver de strykas.

Bilden: En av mina nya vita gardinkappor som ska matcha min vita matta och lampskärm är det tänkt. Men kanske undrar ni mest över den broderade tavlan? Den är i sanning äkta hötorgskonst, för jag köpte den för 50 kronor när jag råkade passera en ”söndagsloppis” på Hötorget  (i Stockholm). Dels för att jag har pippi på fågelmotiv, dels för att jag gillar färgkombinationen svart och rosablommigt.

P:S Innan ni anmärker på fläckarna på fönstret vill jag upplysa om att jag numera har två katter. Och jag tycker att deras små nosavtryck som de lämnar när de sitter och längtansfullt spanar in ouppnåeliga fåglar som flyger utanför är fina och gör sig bra på mitt fönster!

8 thoughts on “Jag har ryggskott i knät

  1. Jag har tittat på ditt nya kök. Fin färg på väggarna och trivsamt! Ryggskott i knät låter inget vidare, hoppas Voltaren hjälper. Visste inte att den fanns i storpack:-) Hoppas i alla fall att det går över snart. Kram!

    Gilla

    • Jag tycker att det är helt okej själv, även om jag gillade idén med ett rött kök.

      Förlåt att jag medan du skrev din kommentar uppdaterade med en bild av gardinen i fråga!
      Kram

      Gilla

  2. Ajaj… och dessutom fick du väl ”tillkalla personal” när du självscannade Voltaren så att de kunde kolla din leg och se att du är född senast 5 oktober 1993?

    Gilla

    • Vava? Har ni självskanning på Apoteket i din ”lilla töntiga småstad”? Det har vi inte i Stocholm, har aldrig varit med om självscanning på något apotek här….

      Gilla

  3. Den här kappan passar i ditt kök för att du har så höga fönster. Annars vill kappor gärna stjäla för mycket ljus, tycker jag. Tavlan är kvitterförtjusande! Själv har jag införskaffat nostalgiska målningar på Tradera. Synd att du är benikappad, hoppas att det ger sig, knän är bra att ha friska!

    Gilla

    • Ja jag var länge helt gardinlös i köket för jag ville också kunna se himen. Men nu skiter jag i himlen! De ser väldigt vita ut jämfört med fönsterlisterna men eftersom mattan och lampan är vita också ser det bättre ut i verkligheten…tror jag.

      Gilla

Kommentera

