Jag kommer nog att blogga mycket nu

Min redan förut sjuka mamma är mycket sjuk nu och ligger sedan några dagar tillbaka på sjukhus och alla som älskar sin mamma och har nära band till henne kan  föreställa sig hur det känns.

Jag är utom mig av oro och ångest och ledsnad och var sjukskriven själv för andra problem sedan i tisdags. Så troligtvis kommer jag att blogga extra mycket den närmaste tiden, för jag har alltid upplevt ”den kravlösa och vänliga tillvaron bland kända och okända vänner” på bloggen som en tröst och hjälp när allt annat är piss. Även debatter där jag i sanning möter de som har helt andra åsikter än jag har upplever jag som ett mycket bra sätt att skingra tankarna!

Så huka er; mina blogginlägg kommer att rinna över er som en lavaström den närmaste tiden. Den som är klok stänger av både sin dator och sin uppkoppling till Internet!

24 thoughts on “Jag kommer nog att blogga mycket nu

  1. Beklagar, Jobbig situation, men ös på du, tror många gånger det är lättare att ventilera jobbiga känslor med folk som inte är alldeles i ens närhet.

    Gilla

  2. Usch, vad tungt du har det nu Anna. Jag hoppas det är något tillfälligt med din mamma och att hon får komma hem snart.
    Tankar till dig!

    Gilla

    • Ja det hoppas jag med. Det behöver faktiskt inte vara så farligt (vi har inte fått besked än) som man oroar sig för att det är. Men hon var svag redan innan så det är alltid allvarligt på sätt och vis när hon hamnar på sjukhus.
      Tack!

      Gilla

  3. Tråkigt att din mamma är sjuk. Hoppas att hon blir frisk snart igen.
    Man känner sig så jäkla hjälplös när man befinner sig i din situation.
    Håller tummarna för att allt ordnar sig.
    Fler inlägg från dig ser man alltid fram mot!
    Kram!

    Gilla

  4. Vad ledsen jag blir Anna… Hoppas din mamma, och du själv, snart mår bättre! Och blogga på du, jag ska ligga här i min säng och läsa allt via mobilen…
    Många kramar

    Gilla

  5. Även om vi inte är ”vänner” längre så har jag sympati med dig och vet hur jobbigt det är att förlora sin mamma…och att vara orolig inför det perspektivet… Min medkänsla får du vare sig du vill eller inte och jag hoppas verkligen att hon friskar på sig och jag skickar styrketankar till dig!

    Hemikram får du också, även om du skäller på mig för det!

    Gilla

      • Fast jag avböjde Skvitts i den senaste kommentaren på hans blogg då han tyckte det var rätt att avrätta den som är emot arbetarklassens revolution mot borgarna om en sådan skulle äga rum. Jag misstänker starkt att jag skulle vara emot denna revolution och ville inte ha en kram av någon som sedan tänker avrätta mig i ett senare läge…

        Gilla

      • Om det lugnar dig något så kan jag meddela att jag och Skvitt inte är överens på just den punkten och mina största idoler är Gandhi, King, Mandela och Palme, ingen av dem förespråkade våld och mord vad jag vet.

        Det finns nyanser av rött också Anna och alla vänsterdebattörer är inte extrema 😆

        Jag slänger in en extra Hemikram du kan nog behöva den med!

        Gilla

  6. Men Anna… och lilla mamma, så ledsen jag blir för er skull.
    Det där vet jag tyvärr allt om. Om du någonsin behöver ett öra så vet du var jag finns.
    Kram

    Gilla

    • Tack Trollan! Jag tror att jag kommer att behöva ditt öra, för jag är väldigt ledsen nu. Så ”vardagligt” dessa diagnoser för en inte längre ung människa är när man ser på det hela från ett ovanperspektiv – så overkligt det känns när någon som står en närmast drabbas!
      Tack och kram

      Gilla

  7. Jag känner inte din mamma, och inte dig heller mer än från bloggen, men jag hoppas din mamma får en dräglig tid och att du och dina närmaste ger och får det stöd ni behöver.
    Känner med dig.

    Gilla

Kommentera

