De har lurat mig!

När jag övertog Turbo och Kasper var de noga med att upplysa om hur de hade skötts i sitt förra hem, för att garantera sig om att ingen kvalitetsförsämring skulle ske i deras nya.

-Vi brukar få frukost klockan sex! förklarade Turbo bestämt för mig en av de första morgnarna efter att ha väckt mig med tassen.

Det var värst vad tidiga vanor de hade i deras förra hem, tänkte jag, men visste också att många faktiskt går upp vid denna tid. Och Kasper som satt bredvid, nickade och sa:

– Ja. Det brukar vi.

Efter att detta upprepade sig även nästa morgon och morgonen därefter trodde jag på dem och har sedan dess masat mig upp klockan sex varje morgon, efter att Turbo alltid väckt mig punktligt. Jag vill göra klart att jag inte har någon möjlighet att vägra gå upp då – jag förstår nu vad man menar när man säger att det är katten som äger sin matte/husse och inte tvärtom – för han skulle nog hoppa på mitt huvud till slut om jag inte lydde!

När sedan deras förra husse och matte var här och hälsade på i helgen kände jag mig stolt över att jag minsann listat ut deras morgonvanor.

– Ni brukade ge dem frukost klockan sex, eller hur?  sa jag. Och möttes av lite frågande och oförstående blickar.

– Näe…. ?

S-bl-ns katter! De har alltså lurat mig hela tiden! Och nu lär det vara för sent att ändra på, då jag gått upp varje dag sedan augusti för att ge dem frukost klockan sex! (Fast nästan alltid kan jag gå och lägga mig igen en liten stund sedan, så det gör inget.)

Ursäkta dålig bildkvalitet, men jag tyckte bilden var rätt talande ändå…

3 thoughts on “De har lurat mig!

  1. Min ena katt gör också så på morgonen. Hon hoppar upp i sängen och gosar och slickar mig i ansiktet, slänger jag ner henne kommer hon upp igenom inom några sekunder. Trodde innan hon gjorde detta för att hon gillade mig. Sen fattade jag att det var mat hon ville ha, för det var alltid tomt i matskålarna vid dessa tillfällen… =0)

    Gilla

    • Det är en känslig och fin fråga det där, hur mycket ens katters ”kärlek” är värd när de betygar oss den samtidigt som de är hungriga, visst är det? : )

      Gilla

Kommentera

