Samtal med Turbo

Den ena av mina katter är synnerligen pratsam, och favoritämnet är naturligtvis mat. Så här kan ett samtal mellan oss se ut:

– Jag vill ha mat! Nu!

– Men du fick mat för inte så länge sedan. Du kommer inte att få mat nu.

– Jaså. Kommer jag inte att få mat nu? Nehej. Men kanske skulle jag ändå kunna få bara lite mat nu?

– Som jag sa. Du kommer inte att få mat nu.

– Jag förstår. Men jag skulle ändå gärna vilja ha lite mat just nu. Kan du fixa det, tror du?

– Nej, det tror jag inte. Du fick mat för en timme sedan och den orkade du inte äta upp!

– Ja, men det var då det. Just nu känner jag att jag mycket väl skulle äta upp allt! Kan du ge mig lite mat tror du?

– Nu får du sluta tjata Turbo! Du är rätt jobbig när du håller på så här, och som din förra matte uttryckte det, så får jag ”skavsår i öronen” av ditt tjatande!

– Jaså, får du det? Men du kan väl sätta dig in i min situation en aning. Jag har inte fått mat på hundrasjuttifem år och är väldigt hungrig. Kanske du ändå skulle kunna ge mig lite mat?

– Du fick som jag sa mat för en timme sedan och inte för hundrasjuttifem år sedan, Turbo.

– Jaså, ojdå, fick jag det för en timme sedan? Men nu tycker jag också att du lite märker ord. I vilket fall skulle jag hemskt gärna vilja ha lite mat, just nu, om det går. Kan jag få det?

– Jag vet inte Turbo. Men okej, kanske jag kan ge både dig och Kasper lite, lite extra mat om en stund. Fast det ska vi inte låta bli någon vana!

– Nej, det är klart. Men kanske kommer jag ändå att få lite mer extra mat om en halvtimme efter att jag fått mat nu snart, eller så? I fall jag är väldigt hungrig då fortfarande?

-Du är som sagt lite jobbig nu, Turbo!

– Jaså. Är jag lite jobbig? Det vill jag inte vara. Men om jag bara får mat nu och om en halvtimme, som vi kommit överens om, så ska jag inte fråga mer.

– Bra.

– Fast kanske kommer jag att fråga lite grann senare också? Jag menar, frågan är väl ändå  fri?

9 thoughts on “Samtal med Turbo

  1. HAHAHAHA! *lol*
    Jag känner faktiskt igen det där då jag ju har 3 katter här hemma. Två av dessa är av Helig Birma och de är otroooligt pratsamma och tjatiga.
    Fortsatt trevlig helg / Rozie

    Gilla

  2. Menade 😆 men WP ville inte ta det då jag råkade sätta en stjärna framför och bakom ordet lol i stället för kolon!
    Detta betyder att även WP ”märker ord” precis som DU gör, enligt din pratsamma katt. 😉

    Gilla

  3. Hahaha! Jag gillar din blogg.
    Nu har jag ju visserligen bara en katt men jag låter alltid vatten och en skål med magert (=dyrt)torrfoder stå framme så att den kan ta sig en ”matbit” då och då. Det fungerar urbra och så slipper man det eviga ”mattjatet”.

    Gilla

    • Tack det var roligt att höra!
      Ja jag vet att detta fungerar bra för en del, men problemet är som sagt att jag har två. Och den andra katten är redan ordentligt överviktig till följd av att han aldrig slutar äta om det finns mat… Den första tjatar mer, men äter mindre! Och när han går ifrån sin matskål är den andra där och äter upp hans mat också!

      Gilla

Kommentera

