För dem som inte har förstått vad jag menar

Tyvärr har jag inte blivit snällare under natten. Så för de vänstersympatisörer som inte förstod vad jag menade med mitt förra inlägg så vill jag vända på det hela genom att byta ut ”vänster” mot ”höger”. Så här uppfattar jag era inlägg och kommentarer, om ni tänker er följande bloggkonversation:

Högerextremistbloggaren: Jag tycker alla vänstersympatisörer borde sättas i läger eller avrättas, det skäms jag inte för att säga. Fast annars är jag helt emot dödande! Bara kommunistsvinen kan gott dö. Eftersom de inte är för rättvisa, tolerans och kapitalism.

Kommentar1: Jaså, du tycker så. Nej det tycker jag var lite att ta i, inte behöver man väl döda dem? För övrigt vill jag tacka för en jättebra blogg! Härliga bilder på din buxbomshäck! Kram

Högerextremistbloggaren: Tack! Det är också en skam med allt förtal om vår store ledare Pinochet som sprids i medierna via otäcka små löss. Men sanningen kommer att segra över lögnen! Rättvisa kommer att segra över orättvisa och ljuset över mörkret! Pinochet var en ärans man som levde som han lärde, och kampen fortsätter fast han är död! De vidriga små kommunistlössen kan aldrig vinna detta.

Kommentar1: Jag suger i mig vartenda ord du skriver i din kloka blogg! Tack! Kram igen. Och tumme!

Kommentar2: Fast Pinochet är ju inte död, det är bara propaganda som kommunisterna fabricerat ihop för att dölja sina egna massavrättningar! Jag såg honom handla på Ullared så sent som i förra veckan!

Kommentar3: Nej, om jag ska tro på att Pinochet är död får de som hävdar detta gärna komma med bevis som styrker deras påstående. Men det lär de ju knappast kunna!

Kommentar4: Vad är det som pågår här? Vill ni avrätta vänstersympatisörer i Sverige?

Kommentar1: Äsch, inte jag! Jag tycker gott de kan få leva. Men Högerextremistbloggaren och jag delar samma syn på fritt företagande och sänkta skatter, det är det jag tycker är så bra med hennes blogg. Dessutom tror jag inte alls att Pinochet var så dum som alla säger. Inte om man jämför med kineser!

Kommentar4: Ok, men du stöttar uppenbarligen en blogg som inte bara hyllar Pinochet utan dessutom vill döda alla vänsterväljare!

Kommentar1: Högerextremistbloggaren är en aktad vän som jag tycker mycket om. Men det där med dödandet får stå för henne, jag själv gillar buxbomshäcken och hennes syn på fritt företagande! Dessutom är det viktigt att olika röster hörs i debatten. Det är så många som fördömt Pinochet och Högerextremistbloggarens hyllning till denne store ledare känns därför som en frisk fläkt!

Högerextremistbloggaren: Man ska vara vaksam mot all propaganda som bedrivs mot Pinochet. Han gjorde mycket bra för sitt land och chilenarna älskade honom, detta faktum kan ingen ändra på. Visst kanske han dödade lite ibland, men titta på kommunistiska Kina: inget land avrättar så många som det landet! Om man inte hyllar Pinochet betyder det att man är för Kina och därmed har man medverkat till alla avrättningar där. Och om jag hade gjort det skulle då inte jag kunna sova gott om natten!

Kommentar1: Bra skrivet, Högerextremistbloggaren! Tumme!

12 thoughts on “För dem som inte har förstått vad jag menar

  1. Tja, all extremism är av ondo. Det behövs debatter, men Svenskar överlag är dàliga pà att ta emot kritik.

    ”Herr Reinfeldt, ni har ju misslyckat med er politik.”

    Renfeldt : ”Nej, det är Juholt som har misslyckats.”

    Juholt : ”Nej, det är Reinfeldt som har misslyckats.”

    ”Ni har bàda misslyckats!”

    Bàda anklagar varandra…

    Det är ungefär sà den svenska mentaliteten verkar vara med mina ”franska” ögon…

    Bises

    Gilla

Kommentera

