Det är livat på SFI

Både elever och lärare var lediga i dag men i går hade jag lektioner som vanligt. Och efter att mina elever meddelats att de absolut inte nog absolut antagligen inte klarat testet som var i förra veckan så utropade jag med hurtig frökenstämma: – Och nu ska vi titta på film! Sedan visade jag en film om Skogskyrkogården på Smartboarden. Många gravar blev det. Efter det hoppades jag att de hade försatts i rätt stämning inför helgen och avslutade med min vanliga fras: Stolarna upp! Så livat går det till när jag håller lektion! P.S En del hade faktiskt klarat testet, jag ljög lite ovan.

4 thoughts on “Det är livat på SFI

  1. Fanns det välta gravstenar med på filmen? Annars var den inte nutidsrelevant! Och jag känner mig personligen kränkt om du inte tog upp vilket arbete man som arbetsledare hade med att ta beslut om övergång över alla gravstenars säkerhet inför kommande helg.
    Kräver ett korrekt bemötande i din blogg i denna delikata fråga!

    Gilla

Kommentera

