Känner ni er underlägsna?

Tänk jag upplever så ofta bland er bloggläsare och bloggare att ni i många avseenden står under mig, både ur intellektuell och emotionell synvinkel. Det gör att det ibland känns svårt att föra en konversation som känns meningsfull för mig här på bloggen och att skriva inlägg som är på rätt nivå för er.

Nu undrar jag om det bara är jag som tänker så, eller om detta också är er egen uppfattning. Jag vore därför intresserad av att veta: Känner ni att ni står under mig?

24 thoughts on “Känner ni er underlägsna?

  1. Jag känner mig definitivt liten och fyrkantig när jag skriver i den här rutan. Den är dessutom alltid under det du skriver, jag tror att det är ett härskartrick!

    Gilla

  2. Nu ska du inte sätta dig på dina höga hästar eller flyga uppe i det blå. Det är ju det du brukar göra. Var som folk och kräla omkring med katterna så ska du ser att allt löser sig!

    Gilla

  3. Det är en känsla som jag fick direkt när jag började blogga för drygt 5år sedan och den har gradvis förstärkts sedan dess. I takt med att känslan förstärkts så har tidsintervallen mellan mina inlägg blivit längre och längre. Hur ska detta sluta?
    Faktum är att det är bara en bloggare som jag känner att jag är något sånär på samma nivå som och det är just”en trevlig tjej”. Jag når inte riktigt upp till hennes nivå, men nästan.

    Gilla

  4. >Tänk jag upplever så ofta bland er bloggläsare och bloggare att ni
    >i många avseenden står under mig,

    Jag kan aldrig vara underlägsen någon som inte sätter ut ett komma efter
    ordet ”Tänk” i citerad mening.

    Gilla

    • Trams! Inget komma behövs i denna mening. Om man väljer att sätta ut komma eller inte beror på hur man menar att meningen ska uttalas. Och du känner dig helt tydligt underlägsen!

      Gilla

Kommentera

