En trevlig tjej listar året som gått

Varje år, med början detta år, listar jag de som gjort sig förtjänta av att listas, något som alltid ses fram emot av alla!

Årets bloggare: ”En trevlig tjej” för spänst i ord och tanke och för hennes outtröttliga ambition att folkbilda och upplysa obildade och dumma människor.

Årets mamma: Mamma

Årets pappa: Pappa

Årets göteborgare: Min bror, Martin. Han bor som ingen annan i Göteborg, och hans sambo Lotta är inte sämre hon!

Årets människa: Jag själv. Ja, vad kan jag säga till er som tycker att jag bara utnämner mig själv hela tiden? I år blev det jag, nästa år blir det kanske du? (Fast det sistnämnda är nog inte så troligt.)

Årets katt: Kasper

Årets alien: Turbo

(Bilden av Turbo som kattunge är lånad från hemsidan till uppfödaren S*Axiom´s Cornish rex.)

Årets onödigaste frukt: Granatäpple. Visst är juicen god från denna frukt, men vad har man egentligen själva frukten till annat än för att skryta?

Årets krukväxt: Min hibiskus (som tyvärr har avlidit under det gångna året och därför mottar denna utmärkelse postumt.)

15 thoughts on “En trevlig tjej listar året som gått

  1. Jag håller med om ovanstående på alla punkter utom dem jag inte kan hålla med om. Årets pappa måste vara tomten som är far till alla barnen. Göteborgare känner jag inga, årets människa, där säger du självklart att det är jag och jag kan bara instämma. Årets onödigaste frukt är den som hamnar oäten i komposten och det är en hel del bananflugealstrande frukter per år som gör det! Årets katt, ja för dig ja, men för mig får det bli årets djur, Skalman som tåligt knatar omkring och inte gnäller i onödan. Årets krukväxt, ja, hibiskus blir bra där. Min nya är som din på väg att lämna in, den gamla som hänger med sen urminnes tider behöver snart ett eget rum. Men årets bloggare är helt klart en trevlig tjej!

    Gilla

  2. Intressant lista det där 🙂
    Att granatäpplet var en skrytfrukt var något nytt…skulle kanske kalla den för trendsättare kanske …den är ju onekligen inne! Saften ser ut som blod och kärnorna ser ut som äckliga pormaskar …så jag äter dem med skräckblandad förtjusning…de smakar bättre än de ser ut ialla fall.
    Årets katt är min Majsan så det så…och årets alien det kan vara jag det…för jag känner mig lite utomjordig… 🙂

    God fortsättning Anna och ett riktigt gott nytt år!!!

    Gilla

  3. Inte visste jag att du är min dotter.

    Årets Göteborgare är ju min son… och är han din bror så måste jag vara din mor.

    Vilken chockartad nyhet! Har du tipsat kvällstidningarna!?

    Gilla

Kommentera

