Jag vill ha mera bråk

Jag har skrivit några inlägg som en del tyckt var provocerande den senaste månaden. Detta ledde till att jag fick absolut inte en störtflod, det är min blogg alltför liten för, men en del oinloggade mer eller mindre arga kommentarer.

Vad jobbigt det här är, att behöva svara sådana här idioter tänkte jag, och tyckte lite synd om mig själv. Sedan slutade de att kommentera. Och då kände jag mig plötsligt så tom och ledsen. Vart tog de vägen? Är bråket slut nu plötsligt?

Jag vill ha mera bråk! tänkte jag då. Jag vill bråka, i resten av mitt liv! Sitta framför min dator och skörda den ena hatiska kommentaren efter den andra, känna ilskan stiga i mig, ta en klunk kallt kaffe till, innan jag fyrar av en vass svarsreplik och sedan tänker nöjt: ”Där fick han/hon!”

Och med tanke på det, och att det är Alla hjärtans dag i dag, så undrar jag om jag får fresta med ett litet äktenskap? Jag gillar alltså att bråka och söker likasinnad man.

23 thoughts on “Jag vill ha mera bråk

  1. Men – man ser det man vill se. Jag kan påminna mig dig stående bakom ett bord med tårtor som du hade bullat upp för eleverna! Det var lätt att föreställa sig spisrosor på dina kinder då!

    Gilla

  2. Men tillbaka till det som inlägget handlade om: bråk. Jag har anat att du gillar att tvåla till dem som försöker bråka med dig. Det ligger som en doft av belåten njutning i luften när du klämmer till nån. Jag är ju alldeles för snäll för att bråka. Det enda bråk jag klarar av är sånt där med fjärdedelar och så.

    Gilla

  3. Jo, lite bråk behöver man allt emellanåt…annars blir det tråkigt;-)! Fast en likasinnad man ska du nog inte söka..då kan det bli för mycket:-). Lycka till iaf! Å kram på alla hjärtans dag!

    Gilla

  4. Ha, ha…kanske var liite otydlig där. Jag har själv en sambo som är ett mellanting, dvs oftast lugn och sansad men ibland(inte ofta alls, trots att jag får mina bryt) kan det allt hetta till! Skulle bli galen om han vände andra sidan till i de lägena. Jag menar att om du själv är en temperamentsfull och hetsig person ska du nog välja en man som inte riktigt besitter de egenskaperna. Var jag tydlig nog;-)?!

    Gilla

Kommentera

