Kjelles gripande kärleksdikt till frun

Den här dikten hittades i Kjelles lådor, efter hans död, en dikt som hans fru aldrig fått se. Jag tycker den är så fin, även om hans renlighetsmani är lite lustig:

Du är det finaste jag vet

Med dig vill jag bo i en lägenhet

Utrustad med badkar, kyl och frys

Och en härlig soffa för fredagsmys

Jag gillar dig skarpt när du tagit en dusch

Om oduschad kvinna säger jag usch!

Men du är alltid både så hel och ren

att jag ej bryr mig om dina håriga ben

Jag vill leva med dig i evighet

om ingen snyggare dyker upp

för vem vet?

10 thoughts on “Kjelles gripande kärleksdikt till frun

    • Hon fick ju det, men då var han redan död. Men jag tror aldrig hon förstod hur fin och känslig Kjelle var innerst inne. Hade hon förstått det hade deras äktenskap nog varit bättre.

      Gilla

Kommentera

