Var vänlig vissla inte!

Jag gjorde misstaget att vissla en liten trudelutt här hemma. Då såg Turbo, den ena av mina två katter, ut så här:

Först låg han och sov i godan ro på min huvudkudde när han väcktes av ett konstigt ljud:

Han blev genast klarvaken.

Det konstiga ljudet var som  sagt jag som visslade. Det lät väldigt oroväckande tyckte Turbo.

Så den som kommer hem till mig vill jag be om att vänligen inte vissla, för min katt uppskattar det inte. Eller var det bara min vissling det var fel på?

11 thoughts on “Var vänlig vissla inte!

    • Jo men ännu mer förut, då jag bodde vid Blackebergs torg. Då tittade jag ut genom fönstret en gång och såg några bära en bår med ett lik fram och tillbaka utanför fönstret, samt en massa starka lampor. Jag utgår från att det var ”Låt en rätte…” som spelades in.

      Gilla

    • Det är ingen Sphynx utan en Cornish Rex med ovanligt lite päls! Men de är väldigt lika och har nog en hel del gemensamt blod (i alla fall har Devon Rex och Spynx det) fast jag tror Spynxen har lite bredare och kraftigare huvud än Cornish Rexen (dvs som Devon Rex har).Men inte bara utseendet är lika, jag känner igen mycket av temperamentet och rörelserna med framtassarna när jag ser klipp av Sphynx på Youtube.
      Båda mina katter var åtta år när jag övertog dem från en familj med allergi i somras, så jag har aldrig ställt ut dem.

      Gilla

Kommentera

