Lite tips om hur du får fler läsare till din blogg

Ganska ofta när jag är ute på stan kommer folk fram och säger:

– Du verkar vara en väldigt trevlig tjej!

– Ja, det kan jag inte sticka under stol med att jag är, svarar jag då. Lite kul att du säger det, för jag har nämligen en blogg som heter just ”En trevlig tjej”!

Varpå jag sticker ett kort i handen på dem, där min bloggadress står. Och genast har jag fått ännu en trogen läsare! Det där var bara ett av många tips på hur man kan göra för att få fler läsare till sin blogg – att leva sin blogg, dvs leva som man lär. Om jag inte hade varit trevlig i verkligheten också utan kanske gjort fula grimaser och trängt mig före i kön eller kanske rentav spottat på mina medresenärer i tunnelbanan så hade jag knappast fått så många läsare.

Ja det var ett tips som sagt. Nästa vecka kommer ett nytt. Håll utkik!

24 thoughts on “Lite tips om hur du får fler läsare till din blogg

  1. Det händer nästan aldrig mig att någon går fram till mig och säger.
    ”Du verkar vara en väldigt trevlig tjej!”.

    Senaste gången var juli 2010 och då slog jag till den jäkeln med handväskan.

    Gilla

  2. Det bara är så att jag undrar hur jag skulle klara mig utan dig! Så om jag börjar Framsnacka, och gör det hela tiden, kan jag sticka min bloggadress i handen på folk som kommer att för evigt bli mina trogna läsare?
    Fantastiskt! :-0
    Allt gott till dej med en kram!
    Trevlig helg!

    Gilla

  3. Jag misstänker starkt att IT i lönndom kastar pil på mitt porträtt. Massor av pilar varje dag.
    Du kanske kan göra någon form av virtuellt pilkastarporträtt?

    Sen gör du som jag och ringer ungefär 10 ggr varje dag om felaktiga lösenord och argumenterar varför _de_ inte kan vägleda en 1A:are i telefon – på svenska. Ovanpå det felanmäler du per mail ungefär 5 grunkor dagligen där du i lätt sarkastisk ton talar om att ingen sladd är avklippt.
    Du kommer att få massvis av massor av läsare! =)

    Gilla

  4. Väldigt bra tips, Anna! Ända tills bloggen stänger ner, som Ab gjorde, för då sitter man där med massa (i mitt fall rosa, jättefina!) inaktuella visitkort 😦

    Trevlig lördag till dig o katterna! 😉

    Gilla

  5. Jag säger ”Halloj” jämt och ständigt! Alla som hört mig säga det googlar naturligtvis genast genast på ”halloj” så ditt tips håller verkligen! ;D

    Gilla

Kommentera

