Übercool men inte übersmart

Som jag påpekade i mitt förra inlägg var mitt påskris verkligen übercoolt. Däremot var det inte så väldigt smart av mig att köpa ett ris med fjädrar på grenarna – och tro att det ska få stå ifred för mina två katter! Jag har fjädrar på ganska många ställen i lägenheten nu….

Men vaddå, jag är faktiskt nybörjare som kattägare och har bara haft mina katter i åtta månader, ni behöver väl inte skratta åt mig? Dessutom är jag glad så länge de roar sig och är glada när jag är på jobbet!

16 thoughts on “Übercool men inte übersmart

  1. Så bra att de aktiverar sig och har lite tjosan när du ändå bara jobbar! Själv är bäste dräng och det har Kasper och Turbo tagit till sig. Särskilt Turbo tror jag.

    Gilla

    • Nja säg inte det, de är nog lika goda kål- jag menar fjädersupare båda två… Men Turbo är mer livlig vilket du verkar ha uppfattat, men å andra sidan är Kasper mer lekfull. Turbo bränner av sitt krut fort och tröttnar också väldigt fort när han leker eller har ett projekt (som att få av fjädrarna från riset) medan Kasper kan jobba länge och målmedvetet för att få det han vill ha…

      Gilla

  2. Nu är det snart påsk och dags att avancera lite i pyntet och kattägeriet.
    Testa med att lämna en öppnad förpackning toarullar framme nästa gång du går till jobbet.
    Det är viktigt att den är öppen eftersom plast förstör helheten!

    När du kommer hem så blir du überglad över den härliga julstämningen som finns i varenda kvadratmillimeter av lägenheten. Du vet, den där stämningen som bara inträffar när det i flera dagar snöat stora snöflingor i massor. =)

    Gilla

Kommentera

