Min favoritblogg Genastspytt (inte Genusnytt) ska ta time out

Det ryktas att min favoritblogg Genastspytt ska ta ”time out” på Maskulinistiskt Initiativ av blogginnehavaren själv, Sankte Pär. Det är förbaskat tråkigt. I synnerhet kommentarsfältet har jag uppskattat på denna blogg, vilket har inspirerat mig till att försöka återge dess anda efter ett tänkt inlägg där Sankte Pär pekat på att det är en feministisk myt att kvinnor i Sverige inte fick rösträtt redan tretusen år innan männen fick det:

Urban skrev: Vår hjälte Sankte Pär har sagt som det är, att det är en myt att kvinnor fick rösträtt efter männen. Men feministerna klarar som vanligt inte av att höra sanningen! Det säger något om deras intelligens!

Fia skrev: Vilka rövhål ni är som skriver att kvinnor fick rösträtt före männen! Det fick vi inte alls. I Sverige fick kvinnor bestående möjlighet att rösta först 1921.

Drulle skrev: Det är typiskt feminister att kommentera som Fia ovan gör. Det visar vilken nivå de ligger på. När de får höra sanningen går de lågintelligenta fruntimren till personangrepp och använder könsord.

Fia skrev@Drulle: Vem har sagt att jag är feminist? Jag skrev bara att kvinnor fick rösträtt efter männen, inte före. Vad är det som är feministiskt med det?

Putte skrev: I motsats till feministerna som hatar alla män så kritiserar vi jämställdister inte kvinnor som sådana, utan bara feminsmen när vi skriver att feminister borde dödas och våldtas. Men ändå får vi alltid höra att vi är kvinnohatare. Det är så jävla lågt!

Rambo skrev: Feministerna kan inte föra en saklig debatt och när argumenten tryter kritiserar de Sankte Pär. Det verkar bara vara vi män och då i synnerhet vi jämställdister som kan bete oss civiliserat. Kvinnor tar alltid till våld och får oss män att begå kollektivt självmord och bli vegetarianer, centerpartister och djurvänner.

Knut den yngre skrev: Sankte Pär borde helgonförklaras för att han vågar säga att den bästa tiden i historien när det gäller jämställdhet var på 1400-talet och att inte förrän vi återgår till de ideal som rådde då kan vi nå VERKLIG JÄMSTÄLLDHET! Som vilar på sanningens grund.

Knut den äldre skrev:@Knut den yngre: Sankte Pär är redan helgonförklarad, idiot, annars skulle han inte heta ”sankte”.

Knut den yngre skrev:@pappa. Förlåt pappa.

Korsochtvärsriddare skrev:Res er upp för Sankte Pär! Han har återupprättat männen och fått oss alla att kunna stå igen!

Hanna skrev@Putte: Hemskt att skriva att någon borde dödas och våldtas, tycker jag.

Nicke skrev@Hanna: Där fick man se vilken vidrig liten feministråtta du är! Kom inte här och sprid din feministdynga utan respektera att det här är en blogg där vi tycker att feminister ska gruppvåldtas. I alla fall har vi inget emot det. Men respekt vet ju ni feminister inte vad det är! Allt handlar om att hata och förtrycka män ännu mer än de redan är!

Eva skrev:Jag gillar inte den hatiska ton mot kvinnor som råder här.

Rambo skrev@Eva: ”Hatisk ton mot kvinnor?” Var hittar du den? Ge gärna ett exempel på var du hittar kvinnohat här. Men som vanligt när man frågar efter exempel på detta ”kvinnohat” blir det väldigt tyst!!!!

Eva skrev@Rambo: Jag tycker till exempel att det var väldigt kvinnohatiskt att skriva att feminister ”borde dödas och våldtas”.

It-man skrev: Nä det var väl det man trodde! Så fort man ber om exempel på detta ”kvinnohat” så springer feministerna och gömmer sig! Men så blir det när man bara tänker med fittan!

Eva skrev: Ehm-… jag skrev just ett exempel, och dessutom är jag inte feminist.

Sigvard skrev@Eva:  En sak ska du ha klart för dig din äckliga feministfitta att på den här bloggen förekommer inget kvinnohat. Det är de oattraktiva feministerna med sina håriga armhålor som hatar, inte vi jämställdister! Detta har vi sett tydliga exempel på i debatten under det här inlägget!

Feminist skrev: Era jävla dyngkukar! Stick och brinn i helvetet!

Oskar skrev: Som ni ser när ni läser feminists kommentar ovan – det är feministerna som hatar, medan vi jämställdister alltid håller en respektabel och korrekt ton. Men det förstår ju inte kvinnorna eftersom deras hjärnor väger en tusendel av vad mannens hjärna väger, det är bevisat inom forskningen. Bland annat av Sankte Pär själv, när han studerade hjärnmalm och andra malmer på bergstekniska linjen på gymnasiet i Kiruna.

Sankte Pär (blogginnehavare) skrev:

Tack alla ni som stödjer mig i mitt arbete att bevisa att kvinnor faktiskt fick rösträtt före männen och inte tvärtom! Jag är säker på att vi  jämställdister kommer att vinna frågan om detta! För som alla har sett ovan så är det kvinnorna som hatar och vi män som är snälla. Jättesnälla faktiskt, fast det skulle vi inte behöva vara med tanke på hur argsinta en del kvinnor är! Som en klok filosof skrev: ”If you can’t join them – beat them!” Eller, alltså, jag menar vi  män är snälla, fast vi slår lite ibland när vi blir uppretade. Och det får kvinnorna faktiskt finna sig i. Det var dessutom kvinnor som började slå och då använde de TILLHYGGEN. Vet ni hur många män som ligger på sjukhus efter att deras kvinnor misshandlat dem med strykjärn, höghastighetsmixrar och slickepottar?!

Jag tror vi har satt en snöboll i rullning här! Snöbollen bara rullar och rullar och till slut hamnar den ända nere i Sahara och då smälter den och blir till en pöl med vatten, vet jag som har studerat fysik och kemi och vet hur en snöboll beter sig när föremålet i fråga utsätts för värme. Det är därför jag avslutar min blogg nu. Det blev ju bara en liten vattenpöl av den!

4 thoughts on “Min favoritblogg Genastspytt (inte Genusnytt) ska ta time out

  1. Tjaba,

    Jag har läst som fanken den där bloggen och börjar misstänka att mycket som skrivs i kommentarerna troligen är ren misskreditering från andra. Det kanske är så enkelt att motståndarna låtsas vara något annat för att sänka en person som de uppfattar som farlig.

    Bara en tanke från mig, för jag tycker mig känna igen mönstret från gamla ab-bloggen där folk satt och skrev anonyma påhopp på sig själv för att vinna sympati.

    Gilla

    • En tanke ja men jag tror inte att du har rätt. I alla fall inte när det gäller majoriteten av kommentarerna. Och ja, personen är farlig för att det låter (och ibland är) så vettigt det han skriver, men då han strök min kommentar och blockerade mig förstod jag att han har en annan agenda än den han utger sig för att ha. Och det visar också alla de kommentarer som han i motsats till min låter stå kvar.

      Gilla

Kommentera

