Lite förmaningar m.m.

Jag vill säga åt er alla att inte äta för mycket under påskhelgen. För när den är slut kommer jag och lägger er i en kasse och väger er, precis som ska göras med Kasper på bilden nedan. Denna våg fick jag av Turbo och Kaspers förra matte och husse som var här i går kväll, och det är egentligen en fiskvåg. Fisken (eller katt i kasse) hänger man sedan på en krok som är kopplad till en digital mätdosa.

När Turbo fick reda på att Carina och Ralph, som de heter, var på väg satte han genast i gång med att tvätta sig. I synnerhet svansen tyckte han var viktigt att den var ren och snygg inför besöket.

Sedan ville han gärna få manikyr.

Har jag förresten skrivit att Turbo och Kaspers förra matte och husse är världens finaste personer? Och att de är så otroligt generösa och stöttande mot mig trots att jag vet hur ledsna de är över att det var nödvändigt för Turbo och Kasper att flytta?

För övrigt är Jesus död och det snöregnar och jag hoppas verkligen inte att någon av er företar er några som helst festligheter i dag. Givetvis har jag gömt undan mina katters leksaker så att de inte får för sig att man får ha roligt på Långfredagen!

12 thoughts on “Lite förmaningar m.m.

  1. Jag tror att dendär påsen är alldeles för liten för mig… å andra sidan av kanske det känns förmånligare att bara säga en del av mig, så länge den delen är intakt och sitter kvar på mig alltså.
    Din katt ser ut att gilla både tvätt och manikyr. Han tror att han är på ett SPA. Det har jag också lust att tro.
    Idag lever Jesus igen!
    Allt gott till dej! Kram!

    Gilla

Kommentera

