Ni känner mig inte

Det känns som om ni inte vet vem jag är innerst inne. Ni vet till exempel inte hur rasande skicklig jag är på att slänga saker! Ta i dag till exempel: Jag kom hem från jobbet och var trött och hade dessutom ont i magen, då jag plötsligt får syn på ett gäng kokböcker som står på en av köksbänkarna.

– Kokböcker! fnyser jag. Som om jag använder sådana, när det finns Internet!

Och då kan inget hindra mig. Raskt har jag slängt hela högen (nästan). Bara de tjocka kokboksbiblarna, som ”Vår kokbok” får stå kvar.

Nu förstår jag att jag kommer att få en hög kommentarer som alla lyder: ”Du kan gärna få komma hem till mig och slänga också!” men det kan ni glömma. Dels kostar mina slängtjänster mer än ni har råd med, dels vet jag hur pjåskiga människor är med sina saker. Ta mina kollegor på jobbet till exempel, de blev jättearga bara för att jag råkat slänga några av deras pärmar med viktiga papper i!

23 thoughts on “Ni känner mig inte

    • Uttrycket skaffa och hiva har jag aldrig hört förut, men så väl det stämmer på mig! (Dock har jag fortfarande tjock-TV, obs!).
      Men jag vill samtidigt poängtera att jag är emot allt hiv-ande. Alla som vill hiva bör tänka om och skydda sig och sina saker, jag menar sin partner. Det är i alla fall min åsikt.

      Gilla

  1. Aldrig i livet att jag ber dig komma och slänga! Det får räcka med att en viss person slängde den stora papperskassen där jag hade lagt allt sånt som skulle sparas när jag sorterade: viktiga papper, gamla foton, minnen…

    Gilla

  2. Har också tjock-tv, så där är vi lika.
    Vad det gäller slängandet är jag inte lika duktig.
    Men jag gör mina utrensnings räder här hemma emellanåt.
    Då går varken skåp eller lådor säkra. =)))

    Gilla

  3. Ni pratar om tjock-tv. Har aldrig ens tänkt på vilken sort jag har, men det måste vara en tjock en tänkte jag, den rymmer så mycket – och mycket riktigt, det var det! Så där får ingen komma och sortera bort något ur den inte, allt ska vara i, platt-tv kan ju inte rymma några bra program.

    Gilla

    • Det är för att du har en sån bred (läs simpel) smak. Jag själv dras till de ”smala” programmen och skulle inte ha något emot en platt-TV.

      Gilla

        • Inte samma sak? Titta på en smal människa från sidan så får du se!
          Nu kom jag också att tänka på en begravningsentreprenör som ville visa mig en människa som ”gått genom en tryckpress” en gång när jag jobbade i kyrkan. Han var tydligen väldigt platt. Tror jag måste skriva ett inlägg om det….

          Gilla

  4. Never! Den enda hepatiten som de får ha med sig är Anemone hepatica. Den andra kan du spara för dina behov. Jag kan ju alltid låtsas att jag har prylar jag inte tänkt slänga så att de känner att de har gjort riktiga hiva-och få med sig något värdefullt på köpet-fynd.

    Gilla

Kommentera

