Vem har en sådan röd mage?

Gissar jag rätt om jag säger att det är en hackspett? Det skulle jag gärna vilja veta av er som kan och vet allt, speciellt när det gäller fågelarter, och som därför tror att ni är så himla bra och som trycker ner oss andra som kanske aldrig fick gå i fågelskola när vi var små, och det värsta är att ni njuter av att hacka på oss andra och få oss att må dåligt men vet ni, jag tänker inte ta någon skit från er mer!!

Frågan var alltså om detta är en hackspett:

(Bilden tagen genom fönsterruta.)

15 thoughts on “Vem har en sådan röd mage?

  1. Nu är det så här att det här är en hackspett som vill vara anonym. Den har stora skäl till det för den har varit på mitt torp och hackat hål i väggen, den elakingen!

    Gilla

      • Jag tror att den har hackat så dant att stötdämparna i hjärnan behöver vila. Det är ett av skälen till att den söker sig till mjukvara och låter bli hårdvaran ett tag.

        Gilla

          • Väldigt riktig. Den är slug den rackarn! Den hackade upp mig på morgonen, men tror du att den lät mig få en bild av sig – icke! Den flög till dig alltså och gömde sig bakom talgbollen.

            Gilla

          • Jo men tänk på att det aldrig leder någon vart att hacka tillbaka! Även om den är en skygg ”hacker” (skulle tro att den är medlem i ”Anonymous”) så är den programmerad av Gud att hacka, liksom datanördar är programmerade, jag menar omprogrammerar andras datorer.

            Gilla

  2. Jag vet, jag vet. Det är brandvägg som gäller. Förre ägaren fick sätta upp en plåtbit för att får hackern att låta bli. Det är väl så bi får göra också.

    Gilla

  3. Måste göra ett tillägg här efter att läst igenom hela din blogg. Det här är en av de roligaste bloggar jag läst. BUS till katten bl a. mm mm mm mm.
    Jag återkommer.

    Gilla

Kommentera

