Det mest onda

Jag vet inte om ni har uppmärksammat min bloggserie ”Det mest onda” där jag listar det allra ondaste som finns. Jag har skrivit ett inlägg i serien tidigare, då jag tog upp kaffefilter som viker sig när man brygger sitt morgonkaffe.

I dag tänker jag ta upp något minst lika ont. Jag tänker då på när man är i mataffären och unnar sig att köpa en avokado. Glad i hågen går man hem, då man vet att man snart kommer att få äta avokado. Det var kanske väldigt länge sedan man åt en avokado sist, därför är man extra glad. Man kanske till och med har köpt lite löjrom som man ska äta med avokadon!

Så står man framför köksbänken och delar på avokadon. Och det visar sig att den är rutten! Fast den verkade precis lagom mjuk när man klämde på den i butiken, så är det gröna fruktköttet delvis missfärgat i någon brun nyans och den ruttna smaken har spritt sig till hela fruktköttet. Den går inte att äta. Kan något kännas jävligare än det?

Likaså händer det ofta att avokadon är alldeles för hård och man måste vänta i flera dagar tills den blivit tillräckligt mogen, och det klarar man inte.

Avokador ställer således till med mycket ont, och har förstört livet för så många vanliga, hederliga människor.

13 thoughts on “Det mest onda

  1. Ååååh Man blir så arg, speciellt om man bara har köpt en!
    Skadeståndsanmälan nu då? Liiite borde du ju få ut av affären, tänk allt lidande du fick utstå! Vi skulle bott i USA!!! 😉

    Kraaam

    Gilla

  2. Det finns en variant på det hela: att den är för hård först och sen möglar innan man hinner äta den! Det måste vara lagen om alltings jävlighet.

    Gilla

  3. Jag har köpt en Avocado-scanner på Kjell & Co, laddas med solceller och checkar på bråkdelen av en sekund om en avocado är OK eller ej. Du får ett värde som anger om ungefär hur många dagar den är ätbar (förutsatt rumstemperatur). Är det i dag, flashar den med en tumme upp-ikon, om avocadon är rutten flashar den tumme ner.

    http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/matinstrument/termo-hygrometrar/fuktmatare/fuktkvotsmatare-p48218

    Gilla

  4. Haha, jag instämmer i synnerhet med ”Jag”, köper numera några extra varje gång, men det blir ett jädrans spill på avokado. Undrar om de skulle kuna göra beräkningar på det där. Hur många avokado som säljs per år i Sverige VS hur många som blir uppätna?

    Gilla

  5. Jag var med om en sak i dag som kanske kan kvala in på listan? Jag åkte i panik och handlade medan maken var hem på lunch ( så slapp jag trycka in en massa barn i bilen). Bl a köpte jag en 6-pack mellanöl och ett paket müsli som jag la i den ena påsen… (Köpte en massa annat också men det är oväsentligt). När jag kom hem så hade det gått hål på en ölburk som blött ner hela müslipaketet så det gått sönder och det var müsli och öl i hela bagaget…
    Och nej, jag äter inte Öl och müsli till frukost! Inte på måndagar iallafall… 😉

    Gilla

  6. Avocadon är onda. Jag håller med dig. Det är sällan man möter en godsint avocado. De är ruttna, de är hårda, de är trådiga och kärnfulla.

    Ondskefulla avocadon borde förbjudas.

    Gilla

  7. Jag blir faktiskt ofta arg och besviken alldeles på riktigt även om det är lite av *pling* -” dagens i-landsproblem”. Det som ”jag” beskriver har hänt mig också. Köper ofta ”ätmogen” avocado och mango nuförtiden. Bara att det finns en marknad för en sådan produkt säger ju en del om utbudet i övrigt… 😦

    Gilla

Kommentera

