Snälla lilla Turbo, var jobbig nu!

Min förhoppning är att någon inte har kunnat motstå Turbos oemotståndliga och särpräglade utseende och hans enorma kelighet och tagit in honom till sig och låter honom bo där ”eftersom han inte verkar ha något hem”.

Om djur brukar man säga att de har ett sjätte sinne och därför hoppas jag att mina tankar går fram till dig nu Turbo:

Hoppas de är snälla mot dig och att du har det bra. Men jag vet att du saknar ”brorsan Kasper” och ditt riktiga hem och Kasper och jag är väldigt oroliga för dig! Och det är även er matte och husse som du och Kasper bodde hos ända tills ni var åtta år! Så snälla rara, försök vara så extremt tjatig när det gäller att tigga mat som jag vet att bara du kan vara! Plåga dina nya ”ägares” trumhinnor morgon, middag och kväll och all tid däremellan med ditt tjatande! Få dem att tänka att du visserligen är himla söt men ”lite i jobbigaste laget” så att de lämnar in dig till Polisen eller börjar kolla annonser över bortsprungna katter!

Jag vet att du kan, och nu gäller det, älskade lilla Turbo!

P.S Mitt hopp står nu även till att en person sett ”en sån där konstig katt utan päls” i förrgår i närheten av där han försvann, men sen tar spåren slut. Kanske är han ute på dagarna och blir insläppt av någon som förbarmar sig över honom på kvällen?

6 thoughts on “Snälla lilla Turbo, var jobbig nu!

  1. Så oerhört tråkigt att Turbo inte har kommit hem eller blivit hittad än! Du kan ju inte ha så mycket annat i tankarna nu, när du inte vet var han är! Hoppas verkligen att någon får syn på någon av lapparna där du efterlyser honom. Han behöver sin bror och sin matte och du behöver honom!
    Varm kram, Anna.

    Gilla

    • Tack, Jag. Det jag märker är att de flesta i i hela området verkar ha sett lapparna – men inte katten. Frågar jag ett barn som kommer cyklandes så säger han/hon ofta:. ”Är det Turbo? Jag såg lappen om honom igår!”
      Alla har sett lapparna, ingen har sett Turbo. Det är väldigt ledsamt.
      Varm kram tillbaka

      Gilla

  2. Det går ju inte att bara släppa det här… och jag tänker så det knakar. Spåra med hund skulle göra Turbo rädd. Dumt. Men annan doft+ljud – t ex Kasper i sele, jamar inte såna där ”konstiga” 😉 orientaliska katter jämt? Eller Kasper i transportbur – då jamar ALLA katter! Skräpa ner med bitar av katternas filtar. Katter är inte hundar men nog har de luktsinne, alltid. Åh, och äh…men jag bekymrar mig verkligen med dig. Det sista inlägget gav ju hopp!

    Gilla

    • Hund i sele skulle nog inte alls göra Turbo rädd tror jag.. : ) Jag kände honom inte som liten men hos uppfödaren hade han tydligen hundar omkring sig och han tror gott om alla, även om han kan vara lite ängslig inför okända situationer.
      Kasper jamar konstant nu när Turbo är borta och ditt förslag att låta honom kalla på Turbo gav även Turbo och Kaspers exmatte. Men inte heller det har gett någon effekt hittills. Deras transbortbur med filt står öppen på trappen hos mina föräldrar, för när han rymde från sitt förra hem återfanns han liggande i denna morgonen efter! Men nu har han fullkomligt gått upp i rök, och det hela är så fruktansvärt besynnerligt. Jag fattar inte hur en katt som ser så speciell ut kan försvinna så spårlöst! För vi har kontaktat polisen, gatukontoret, djursjukhusen, internetsajter för bortsprungna katter och vi har satt upp många hundra efterlysningslappar. Dessutom har hans ”ex” satt in en annons i DN som kommer i morgon. Vi har gjort allt och det känns så obegripligt och sorgligt, eftersom Turbo inte alls gillar att vara ute själv, utan mer än gärna låter sig bäras tillbaka till tryggheten i hemmet när han väl fått bevisa att han var smart nog att lyckas smita förbi när man öppnat ytterdörren!

      Tack igen, Hillevi. Kram

      Gilla

Kommentera

