Operation uppryckning!

Jag försöker att rycka upp mig och det går så där. De flesta som läser här vet att jag blev och är väldigt ledsen över att lilla Turbo smet ut när han passades i en villa under Valborg (och jag hade just blivit sjukskriven för en av mina återkommande depressioner innan detta hände).

Det var inte bara jag som blev ledsen och orolig. Han har en husse och matte i Göteborg också, som överlät katterna i min vård förra sommaren, som fodervärd, för att mattes barnbarn var hyperallergiskt. Jag vet att de båda var mycket ledsna över att behöva skiljas från sina katter, men de stöttade mig till hundra procent. Och även om det inte direkt var mitt fel att Turbo försvann, så känns det för jävligt att det ändå var under mitt ansvar han gjorde det. Förutom att Turbo är en sådan älsklig, frusen (eftersom han har så lite päls) och godtrogen katt. Och att jag därför, liksom hans ”Göteborgsmatte”, oroar ihjäl mig över vad som kan ha hänt honom.

Det har varit och är svårt att återhämta mig från detta, och jag vill tacka alla er mina bloggvänner här för era snälla och tröstande ord! I brist på bättre får ni ett hjärta gjort av kaffe och mjölk här nedan. Trots att jag därmed avslöjar en av de metoder jag ibland använder när jag vill trösta mig själv…

17 thoughts on “Operation uppryckning!

  1. Kaffe är aldrig fel! Vi fortsätter hoppas att han har det bra och snart dyker upp välbehållen.
    Skönt att se att du fortsätter kämpa Anna!
    Kramar

    Gilla

  2. Tråkigt att kissen inte kommit till rätta.. Alltid tråkigt att förlora en kär vän oavsett anledning. Vi får väl hoppas att han hittat ett annat ställe med go´mat och go´omvårdnad…

    Vad mumsigt kaffet och citrustårtbiten såg ut ♥
    Varm kraam från Mogi

    Gilla

    • Ja jag hoppas det, att någon tagit hand om honom och inget hemskt har hänt!
      Varsågod! (det är citroncheeescake och den var lika god som den ser ut!)
      Kram tillbaka!

      Gilla

  3. Oh, Anna, det är bara så sorgligt att Turbo inte har kommit till rätta än. Det är lätt att säga att du inte har anledning att förebrå dig, men förståeligt att du gör det trots allt. Hoppas innerligt att han dyker upp!
    Kram

    Gilla

Kommentera

