Jaja, så kan det gå

Jag kände mig lite som en allsidig och kreativ hantverkare i dag och kom på att jag skulle måla mina grå, obehandlade lerkrukor så att de blev lika shabbigt chica som mina ljusstakar.

När jag får en idé går det i allmänhet två sekunder innan jag är i färd med att förverkliga den, och som sagt, det dröjde inte länge förrän jag hittat en färgburk som det stod ”antikvit” på i skåpet, och satt och målade för glatta livet.

Resultatet? Jättesnyggt, faktiskt! Fast kladdigt. Jag upptäckte nämligen sedan att det stod Oljebets på burken och att färgen är avsedd för trä.  Oljan sjunker inte in i krukan så man kan inte ta i den utan att bli helt vitkladdig om fingrarna…

11 thoughts on “Jaja, så kan det gå

  1. Det spelar ju ingen roll så länge det är snyggt ;). Extra shabby blir det efter att Kasper går förbi och lämnar lite hår på dem… Och sedan blir ju lägenheten väldigt shabby med antikvita kattavtryck lite här och där.. Tror jag måste testa med våra kaniner. Men vi målar huset falurött så risken är nog att de bara ser skadade ut.. Och att huset ser ut som om en större olycka har inträffat .. Får nog tänka igenom det längre än 2 sek.
    Tack för tipset iallafall!

    Gilla

    • Himla bra idéer du kommer med här! Tänkte inte själv på att blanda in Kasper i projektet (snarare det motsatta) men nu förstår jag hur fel jag har tänkt!
      Faluröda katter låter väldigt svenskt, men det kanske ändå är bäst att låta bli.

      Gilla

Kommentera

