Det här har min granne gjort!

Vet ni vad min granne, snickaren, har gjort? Han har lagt in ett ultrasnobbigt golv på sin  balkong, bara för att få känna sig förmer och bättre än oss andra, som bara har en grå betongplatta som golv på våra balkonger. En del människor är tyvärr sådana.

Och vet ni vad jag brukar göra? Sprätta i väg teskedar med kaffesump eller kasta små bitar möglig ost mot hans balkong om nätterna. När jag är riktigt på humör hamnar även en del av kattlådan där.

Men det är ingen idé att han försöker kasta tillbaka något på min balkong, för där ligger min vaktkatt. Och han är inte att leka med, som ni kanske ser.

Men ni kanske vill veta vad jag gör på min balkong annars och vilken växt jag fyllde ut med i blomlådan? Svaret är lavendel. Jag odlar lavendel och varje dag sitter jag och  luktar på den och blir lugn och avslappnad, som man blir av lavendel. Typ.

14 thoughts on “Det här har min granne gjort!

  1. Fint grannbalkonggolv (ursäkta mig Anna), ståtlig katt, underbara blommor (betydligt bättre än grannens) och en skicklig fotograf. 🙂

    Gilla

    • Jo det händer väl. Fast dem brukar jag ringa på för att få tillbaka, för de kostade ju ändå en slant när jag köpte dem en gång i tiden!

      Gilla

  2. Fint granngolv?? Nä, tycker inte jag (men så är jag ju lite udda också ;P).Trista stolar och dåligt matchande färger har han/hon också .. gult, brunt, grönt och grått. Tacka vet jag dina blå och lila blomster i fräsh grönska, vacker träpall och en mysig röd pälsmatta ;D
    Kraaam från Mogi

    Gilla

    • Vilken utsökt smak du har Mogi! Dock håller Kasper inte tillgodo med en pall utan har lagt sig på mitt bord…vilket han ju gör helt rätt i så man inte missar honom!
      Kram

      Gilla

Kommentera

