…och det här har min andra granne gjort!

Grannen mittemot, han är nästan värre än han med det snobbiga trägolvet! Först hade han ett vindskydd som hade släppt på ena sidan så att det hängde ner längs halva husfasaden. Fult och grått var det och jag irriterade mig på den ostädade utsikten varje dag och blev så glad när ett oväder blåste bort hela skynket för gott.

Men så nu detta! Nu har han gått och köpt balkonglådor, men tro inte att han kan ha sina växter stående rakt och prydligt i dem, utan det ser ut så här för det mesta:

Tyvär kan jag inte tömma kattlådan på hans balkong, avståndet är för långt! Jag måste helt enkelt se till att få den här grannen vräkt. Så kan han se sig om efter en bostad på en plats där grannarna är som han själv och alla har sneda växter och nedhängande skynken! Det är mycket för hans egen skull också.

Hälsningar Anna, trevlig granne

15 thoughts on “…och det här har min andra granne gjort!

  1. Du är verkligen en rar och omtänksam granne! Hoppas nu bara att han hittar till din blogg så att han får den feedback han rimligen bör blir sååå tacksam för att få! 😀

    Gilla

  2. Hur får han till lutningen så där perfekt? Vilket arrangemang, vilken planering och känsla för stil! Gillar verkligen parabolen och Lidl påsen är som pricken på i:et.. Haha

    Gilla

    • Äsch, isch…var det så det var! Men jag erkänner, jag kan mycket lite om konst. Dock har jag inte gråtande barn på mina tavlor här hemma.

      Gilla

  3. Din stackars granne har inte förstått att han inte platsar i den här
    perfekta världen, befolkad av alla perfekta människor.
    Tur att vi inte är som han. För det är vi ju inte. Inte jag i alla fall. =)))

    Gilla

  4. Den lägenheten tycker jag att du ska annonsera ut på Blocket! Locka med den tjusiga balkongen. Du har ju vissa medborgerliga skyldigheter och så var det detta med civilkurage… 😉

    Gilla

  5. Har han planterat en GRAN i balkonglådan?! Inte undra på att den lutar, vilken gran vill liksom växa så där i en ynklig liten balkonglåda. Den längtar ju ut till skogen!

    /Befrielsefronten för felväxande granar

    Gilla

Kommentera

