Ölskylt

Jag har en trevlig och bra ”ölrestaurang” som heter Sorbon ett stenkast från där jag bor. Och med ölrestaurang menar jag att den har en väldig massa ölsorter. I vilket fall har den en skylt längs ena väggen där det står så här och jag undrar bara om det ligger något i detta? Jag själv vet inte då jag för det mesta dricker vin och inte öl. (Jag tar f ö inget ansvar för språket på denna skylt, men det verkar vara någon slags invandrare, typ en norrlänning, som skrivit den. Förstår inte heller om det är lättöl eller ljust öl som avses.)

6 thoughts on “Ölskylt

Kommentera

