Inte är ni florister inte

Det märktes tydligt när ni skulle gissa vad de gröna sakerna i förra inlägget var. Den konstiga mojängen är ett verktyg för att knipsa av blomstjälkar med. Om man fått ett fång röda rosor eller så. Då blir snittytan så där sned som den ska vara.

Men det är nog ingen idé att ni går och köper en sådan. Det är bara professionella som använder sådana. Som jag. Men ni kan få se några bilder på de blommor som vistats hemma hos mig under sommaren.

Min balkonglåda.

Himla fin sommarbukett.

Himla fin augustibukett med sned prästkrage.

Jag fyllde år!

18 thoughts on “Inte är ni florister inte

  1. Jag är senil, ok? Jag har faktiskt sett den där mojängen i nåt program. Men jag hade delvis rätt. Vad är blommor om inte grönsaker? Min bror kallar sina krukväxter för grönsaker, så det så.
    Dina stjärnögon har du – eller vädret – skött utomförträffligt! Men vad gäller sommarbuketterna så har du ju bara utnyttjat rabatterna, som det står i reklamen att man ska göra.

    Att du fyllde år i år också! Grattis så väldigt mycket då! Är buketten från mopsgrodan?

    P.S.
    Snygga bilder!

    Gilla

    • Ok, du är senil. Inte säger jag emot inte.
      Haha, om rabatterna. Men jag utnyttjade lite mina föräldrars rabatter när jag plockade blåklockorna och de där gula grejerna (jo de heter så vet jag som är florist). Eller i alla fall deras trädgård.
      Tack ang bilderna. Har skärpt till den övre bilden en aning men vet inte om det blev bättre.

      Menar du mopsen eller grodan? Fick ingen blomma från någon av dem, men jag fick några flugor av grodan.

      Gilla

      • Bilden var väl bra som den var, jag tror inte att jag skulle ha ändrat den. Jag menar den mannen som trodde att han var en varg, men som du menade var en mops och förvandlade till en groda. Mopsgroda. Var de goda, flugorna?

        Gilla

  2. Jag fegade ur med att gissa eftersom jag fattade NOLL vad det var för grunkor du visade. Men att dina blommor är fina vågar jag skriva! Ett grattis vågar jag mig också på: GRATTIS!!!

    Gilla

    • Tack. När jag fyllde år i slutet av maj så skrev jag på Facebook att jag inte ville att det skulle gå ett helt år innan jag blev ”grattad” igen – och se, jag blev bönhörd!

      Gilla

  3. Det verkar som att blommorna på första fotot svettas. De står under press att prestera, att bli vackra och så att säga lyckas, därför svettas de. Hur kan du utsätta dem för det? Hade du tänkt skicka dem till fytolympics?

    Gilla

    • Fytolympics var ordet! Ända sen de var frön har jag drillat dem och stått på läktaren, dvs balkongen och skrikit åt dem. Klart de är pressade. Alltså, jag har inte gjort det än, men det finns ju dem som pressar blommor.

      Gilla

Kommentera

