Den kvinnliga motsvarigheten till stock är sticka

Med anledning av att jag tidigare skrev om Thorsten Flincks handpåläggning när det gäller Gina Dirawis rumpa under Melodifestivalen, där jag opponerade mig mot de som jag tycker överdrivna reaktionerna på detta i mitt inlägg, fick jag i går följande kommentarer från en person som kallade sig ”klas andersson”:

du behöver kuk låter det som

det är väll inte så farligt med en liten klapp på stjärten
varför måste ni vara såna attack padder för
jag tror att ni skulle störa er mindre på såna här små små händelser om ni fick er rejält med stock!
puss och kram på er

Mailadressen hade namnet enstorkuk@hotmail.com. Jag blev imponerad av det originella i retoriken från denne man (aldrig har ju denna fras yttrats förut, att när en kvinna har en åsikt man inte håller med om så är det för att hon fått för lite… osv) och jag funderar över hur jag själv kan använda mig av detta framgångsrika recept i min vardag.

Skulle det vara bra om jag skickade likadana meddelanden till de män vars åsikter jag inte delar, fast då bytte ut ordet kuk mot fitta? På samma sätt gör jag med stock och kallar det då sticka.  (Jämför med snopp – snippa. ) Jag tror jag ska testa det. Det här sättet att debattera går verkligen hem hos mig och nu vill jag njuta av de fördelar jag tror att det för med sig.  Alla män i framtiden som inte håller med mig kommer jag att meddela att de inte fått ”tillräckligt med sticka.” Jag tror att det kommer att ge mig många poäng när jag vill föra fram min ståndpunkt. Tack, klas andersson!

11 thoughts on “Den kvinnliga motsvarigheten till stock är sticka

    • Ja där fick han ju till det kan man säga, även om inte jag heller varför de är svordomar. Men jag kom just att tänka på att surfitta måste vara något positivt, då det ju är så att ett friskt underliv är ”surt” när det gäller ph-balans. När någon kallar mig surfitta måste det alltså betyda att jag verkar väldigt frisk?

      Gilla

  1. Den förmente man? som skrev till dig..jag drar mig till minnes att det fanns något som hette ”girls corner” där storleken hade en abslout betydelse. länka honom dit.

    Gilla

Kommentera

