24 thoughts on “Smakråd, tack!

    • Ok. Samtidigt så ser det hela ju alltid större ut på bild än i verkligheten. Med en helt avvikande färg är jag rädd att det blir för spretigt med tanke på den lilla ytan. Dessutom har jag min arbetshörna i köket (syns ej på bild) där jag har ett skrivbord med mörkbrun skiva.

      Gilla

  1. Jag tycker du skall matcha med en matta som innehåller svart och vit färg. Sedan får det gärna vara något rött eller grönt i den också, men i stora drag en svart eller vit matta med svart eller vit mösnter samt någon annan klarlysande färg. 🙂

    Gilla

    • Kanske. Låt mig säga så här att mitt lilla kök är rätt så svårinrett. Den förra hyresgästen satte in en grå och svart mosaik ovanför köksbänken (stärker din åsikt om att mattan borde ha svarta inslag) men samtidigt är alla knoppar till de vita köksskåpen blå och jag har en arbetshörna i form av ett vitt och brunt skrivbord som inte syns i bild. Tavlan ovanför mitt gamla ärvda matbord är som man kan se svart, grön, blå och rosa (stärker också din åsikt). Man (jag) måste välja om jag ska gå efter det ”svart/vita temat” som redan finns där, eller det ”brun/vita temat” som också finns där. Känner också ett starkt behov av någon slags enhetlighet då köket är så litet. Ev kattgrus från katternas tassar skulle också synas extremt väl på en svartmönstrad matta…

      Gilla

  2. Om du skaffar en svart mata med vitt mönster och exempelvis något rött i den skall du byta ut knopparna i skåpen så att de matchar det röda i mattan. Samma med mosaiken, det bruna skrivbordet kan målas om i vitt?

    Det främsta anledningen till att jag föreslår detta är att om du behåller den mattan måste du färga Kaspers päls självlysande så han inte känner sig osynlig och ensam och det kanske är gulligt men inte så hälsosamt. 🙂

    Gilla

    • Knopparna har jag tänkt ”spraya om” många gånger. Men när det gäller skrivbordet – det är mitt skrivbord från barndomen, och det enda jag gillar på det är den mörkt bruna träskivan.
      När det gäller rött: Obs att mina väggar är aprikosa. Det KAN bli för mycket av det goda med rött då. Man vill kanske inte alltid känna att man befinner sig inuti en livmoder, eller? 🙂

      Gilla

  3. Matta i köket? Jag bor ihop med två riktiga slarvpottor så jag skulle helst ha ett helkaklat kök som gick att spola rent, haha. Om jag bodde ensam skulle jag ha matta. Gärna en sån som du har. Jag gillar brunt och trä och sånt. 🙂

    Gilla

    • En högtrycksspruta och lutande kakelgolv – praktiskt! Det kommer nog snart ska du se. Jag har börjat gilla brunt och naturfärger nyligen så jag har lite svårt att släppa det nu och köpa något bjärt i stället.

      Gilla

    • Jag gillade färg! Men det blev lite för mycket så jag fick ett behov av att ”lugna ner” och jorda mig lite. Tack för ditt deltagande i denna enkät! En Triss-lott kommer på posten som tack, efter att jag har skrapat den och sett att det inte är någon vinst på den.

      Gilla

    • Tack för ditt råd! Men man kan också säga att jag gillar idén med en brun matta och att denna matta var det närmaste jag kom min idé i den prisklass jag har råd med. Samtidigt så kunde ”den bruna mattan” bli ännu mer rätt om den hade lite svart i sig (tar upp stolarna) och nåt ljusare som tar upp tavlan ovanför bordet.
      En av mina värsta karaktärsdrag för mig själv är min obeslutsamhet i smakfrågor. Jag ändrar åsikt varje dag, kan fundera i timmar i en butik och söker sedan till psykakuten.

      Gilla

Kommentera

