Sista inlägget om Genusnytt – missa inte!

Jag vet att jag är tjatig med min fixering vid Genusnytt, men jag lovar att detta är mitt sista inlägg om denna blogg, som ju dessutom har upphört. Men denna konversation i kommentarstråden är för rolig tycker jag. Jag hittade den under ett inlägg om hemmafruar. Apropå att det kan vara positivt med en fru som är hemma kommer ”Karl” in i debatten:

Karl säger:
23 juli 2009 kl. 12:38

Risken är dock att män jobbar ihjäl sig och får ännu svårare att få vårdnad om sina barn, medans deras lata fruar ligger hemma. Eller?

seww säger:
23 juli 2009 kl. 14:29

Karl, är det jobbigt när frugan/tjejen/sambon din har sånt hårt grepp om dina testiklar?
Prova visa var skåpet ska stå men klart, många män törs inte av nån anledning…

Karl säger:
23 juli 2009 kl. 15:13

Jag har ingen fru, däremot en karl.
Men Seww, om det var så lätt att visa var skåpet ska stå skulle väl inte så många män skylla på att mödrarna till deras barn tar alla gemensamma föräldradagar? Läser du inte all alarmerande statistik om hur somliga stackars män inte FÅR vara hemma med sina barn? Hur visar du din tjej var skåpet ska stå?

Dalahest säger:
23 juli 2009 kl. 20:16

Karl, Du är homosexuell, då vet vi (jag) det – det var egentligen uppenbart. Det är helt okej. Anser du dig vara representativ för majoriteten i allmänhet? Anser du att hela samhället bör anpassa sig efter din livsstil? Känner du dig kränkt av att de flesta dras till konstellationen -make hustru-? Personligen bryr jag mig inte, du får väl leva hur du vill. Problemet är att du inte nöjer dig med det. Du önskar att att alla andra skall ta efter din livsstil. Personligen bryr jag mig inte ens här. Problemet är att staten följer dina önskemål och anslår avsevärda mängder monetära $tatsmedelsenheter för ändamålet. Det är det som stör mig (oss – majoriteten). Statligt finansierad indoktrinering.

Karl säger:
23 juli 2009 kl. 22:51

Jag är inte homosexuell Dalahest, däremot är jag kvinna. På vilket sätt var det uppenbart att jag är homosexuell? Namnet? Att jag såg en fara i att män genom ett ökande antal hemmafruar i samhället får det ännu svårare att få vårdnad om sina barn? Typiskt bögar att säga sånt, jag vet. Att gaymaffian vill ta över samhället är dock ett ämne som passar bättre på Flashback, sök dig dit om du vill sprida myter om homosexuella.
Diskussionen gäller om kvinnor och män ska kunna vara hemma medan deras partner arbetar. Vill du vara snäll och hålla dig till ämnet?

…osv.

5 thoughts on “Sista inlägget om Genusnytt – missa inte!

Kommentera

