Ängeln Gabriel har blivit Sverigedemokrat

IMG_1399

Man blir bara så oerhört trött. Jag visste sen förut hur Gabriel är och beter sig, men ändå blev jag rätt chockad när han stegade in genom min dörr på första advent, naken som vanligt, förutom att han virat in sig i ett blågult presentsnöre, och förklarade att han blivit Sverigedemokrat.

– Jo för jag tycker också om att fessta och dricka en massa alkåhål och jag tycker alla är dumma nesstan. Spesiellt du! Å så tycker dom jettebra för dom säjer att traddisoner är vicktiga! Dom tycker det är jettebra traddison att Ängeln Gabriel kåmmer till Anna varrje jul och dricker glögg och treffar snygga brudar när inte Anna ser!

Jag förklarade då att Sverigedemokraterna inte bara ”festar” och ”dricker alkohol” eller ”håller på traditioner” utan att det är ett mycket invandrarfientligt, för att inte säga rasistiskt parti. Då blev Gabriel arg.

– Nu är du så där dumm igen och säjer ord som jag inte fösstår! Jag fösstår inte rassist. Rassist kan du vara selv, dumma Anna!

(Ber om ursäkt för att jag återger hans tal som han själv uttalar det och stavar det när han skriver, men jag kan inte låta bli.)

6 thoughts on “Ängeln Gabriel har blivit Sverigedemokrat

    • Man kan försöka, men han vägrar att läggas i lådan han kommer ifrån varje år, dvs jullådan. I alla fall inte förrän Tjugondag Knut, men även då är det högst motvilligt, och han har varit på rymmen flera gånger.

      Gilla

    • Men alltså – det är faktiskt inte mitt fel att han tvångsbor hos mig varje år runt juletid! Dessutom bör du ta hans SD-sympatier med en nypa salt, tror jag – han fattar uppenbarligen ingenting om vad det hela handlar om och tror att SD:s ideologi enbart handlar om att ”festa” genom att dricka alkohol i massor och att partiet stödjer hans egeninrättade ”jultradition” att komma till mig varje år och bete sig som ett svin.

      Gilla

    • Jo. Fast jag vet inte om han är en djävel eller bara jävligt korkad. Fast behöver det ena egentligen utesluta det andra?
      (Tyvärr gör det nog inte det.)

      Gilla

Kommentera

