Det var vinter

Det var vinter utanför min arbetsplats i onsdags! Vinter med inslag av sol på eftermiddagen och -16. Alla lärare blev jätteglada när de upptäckte det och smet ifrån onsdagsmötet för att åka pulka i backen och kasta snöbollar på eleverna. Lagom till det var dags att gå hem kom vi in med rosiga kinder och glatt humör.

Taget med Iphone från trapphuset på min arbetsplats i Järfälla:001

vinter 006

vinter 002

Ja alltså, berättelsen ovan är i stort sett sann. I alla fall temperaturen. I dag var det -18. Tyvärr också sant.

18 thoughts on “Det var vinter

  1. klart att man lämnar jobbet när det är underbart väder ute
    det gör väl alla?
    vi brukar säga till dom dementa som irrar omkring att dom ska fortsätta irra en timma till eller två och så går vi i personalen (två eller så) ut och hoppar i snön

    Gilla

    • Skryt lagom du! Jag själv har ingen bil längre och åker därför på bron (med pendeltåget) och inte under den. Fast jag går under den flera gånger i veckan på väg till den utmärkta lunchrestaurangen som ligger lite längre upp i backen på denna frihetens väg.
      Men om du ändå är på beachen och vill hedra oss som är kvar i helvetet och i pulkabacken kanske du kan se till att bära en pulka dot bikini?

      Gilla

  2. Hehe, nu ska vi inte önska mina fellow kiwis så illa…. Mig i pulka dot kan väl vara ok, men Bikini…. Näääääää då blir jag nog hemskickad bums 😎
    Förresten misstänker jag att jag gick min usk-utbildning i det hus du jobbar i 🙂

    Gilla

Kommentera

