8 thoughts on “Hångel i försiktig vårsol

    • Faktiskt så har jag ibland känt att jag ”lämnar ut dem” när jag publicerar såna här intima bilder. Som om de brydde sig om det. Men jag förmänskligar dem även på andra sätt och när jag pratar med dem ger jag dem en mänsklig röst som svarar mig och jag låter därmed precis lika sinnessjuk som alla andra djurägare när de pratar med sina djur.

      F ö hånglar jag inte. Jag är en skolfröken som inte har tid för annat än mitt kall, att undervisa.

      Gilla

      • Hahahahahaha! Till skofröken och kall och icke-hångel. Och klart man pratar med djuren, det gjorde vi med Skalman också fast han knappt hade någon röst.

        Gilla

        • Tror jag det att ni gjorde med lille Skalman! En sköldpadda måste vara extra tacksam! 🙂 ”Nej nu tror jag att jag drar mig tillbaka”.
          Det är ju inte bara sinnessjukdom, utan det är också väldigt roligt att försöka föreställa sig vad de skulle säga om de hade ett mänskligt språk. Mina katter säger inte alltid så uppskattande saker om mig för övrigt, men jag kan väl förstå dem.

          Gilla

  1. Vad söta dom är när dom gosar med varandra. Lägg märke till att jag använder ordet gosa. Det låter lite mindre inkräktande tycker jag.
    Inte för att katter bryr sig om något så trivialt som privatliv. Såna mänskliga påfund sätter dom sig över ju. Äsch för sjutton vi säger väl hångla då! Vad fina dom är när dom hånglar med varandra.
    Kram =)

    Gilla

    • Ja det är fantastiskt! Förstår att det inte är självklart alltid att det ska gå bra när en vuxen katt får in en ny liten odåga på sitt revir. En del av mina kollegor som har två katter är nog lite avis då deras katter inte mer än tolererar varandra och aldrig ligger och gosar tillsammans som Kasper och Vera gör i stort sett jämt.

      Gilla

Kommentera

