Världens gulligaste hertig – vill du ha honom?

Eftersom jag är så nöjd med Veras uppfödare S* Vox Bauer och vet att de inte bara är väldigt seriösa uppfödare av Cornish Rex utan att de dessutom är väldigt trevliga människor som intresserar sig för sina katter även efter att de har flyttat, så upplåter jag min blogg lite som annonsplats den här gången. Och det förlorar ju inte min blogg på då gulliga hertigar alltid har en plats här! Speciellt om de är ädelt avlade och inte bara adlade.

Får jag – vi – alltså presentera: Duke! Du ser hur många veckor han är vid fototillfället om du klickar på bilderna.

Foto: Vox Bauer

10 9v

1v

2v 2

söt suddig 9v

7 9v

Han letar nu efter ”ett eget hertigdöme” skriver uppfödaren. De skriver också så här:

”Denna underbara cornish-kille föddes den 10 februari i en kull på två ungar! Nu letar han efter eget hem att flytta till gärna med kattkompisar! Han är ett fantastiskt gosigt, socialt och superbusigt litet krull! Säljes till sällskap och vid intresse, utställning eller avel. Mer information och bilder på hemsidan: http://voxbauers.weebly.com Kontakt: VoxBauers@telia.com Vid leverans är kattungar från Vox Bauers:

– Minst 12 veckor

– Vaccinerade mot kattpest, kattsnuva och kattherpes x 2

– Registrerade i SVERAK med stamtavla

– Id-märkta med microchip

– Veterinärbesiktigade

– Avmaskade”

Uppfödaren bor i Ånge i Medelpad. Det tyckte jag lät långt först, men det gick utmärkt att ta tåget över dagen från Stockholm när jag hämtade hem Vera.

17 thoughts on “Världens gulligaste hertig – vill du ha honom?

    • Fast Cornish Rex är ju korthåriga. Fast krulliga. Men man kan ju be att få dem utan permanent också! Då blir det dessutom mycket billigare, för kattpermanenter är ju så fasligt dyra nuförtiden!

      Gilla

      • Ska tänka på de!
        Fast Duke ser nog till att få sig riktiga betjänter! Han behöver både butler och hushållerska säger han!

        Gilla

        • Det kan jag tänka mig. Jag slavar själv från morgon till kväll med att betjäna fröken Vera här hemma. Och Kasper jobbar också rätt hårt och putsar och tvättar henne hela tiden.

          Gilla

  1. En sådan personlighet!
    Så synd att jag är kattallergiker och dessutom en hunds människa, även om hunden är som en större katt som VET att han är hund. Jättefin katt! 🙂

    Gilla

    • Kattallergin godtas som ursäkt! Men inte att du är en hundmänniska, för det var sannerligen jag också innan jag blev med katter! Nu är jag en hund- och kattmänniska. Och hästmänniska – men det är väl du också vad jag minns från din blogg?

      Gilla

      • Jag är djur-människa, och framförallt en hunds människa. Allergi är för jobbigt även om jag periodvis försökt låtsas som om jag inte är allergisk…
        Men lille duke är verkligen en hjärtesmältare 🙂

        Gilla

          • Ja, som du beskrev för mig finns det tre olika allergier: Mot pälsen, huden eller saliven, eller hur?
            Min pappa som alltid varit rätt kraftigt kattallergisk tål mina katter mycket bra, såpass att han kan vara kattvakt under flera dygn. Dock tål han dem inte hundraprocentigt bra. Sniffar han på dem eller gosar med dem för mycket reagerar han också tyvärr – för han vill gärna gosa med dem!

            Gilla

            • Som hästmänniska kallar jag det stöv, det jag är allergisk mot. Egentligen är jag allergisk mot allt i päls speciellt människor i päls, men det är en helt annan sorts överkänslighet. 🙂

              Jag har cornish rex i tanken, när jag ska bli kattmänniska på allvar. Han är så söt så söt. SÅ söt!

              Gilla

              • Jag är inte längre hästmänniska eller jag rider i alla fall tyvärr inte just nu så jag kan kalla det hudavlagringar! 🙂 Jo tyvärr är det ju så att människor kan vara allergiska även mot nakenkatter eller nakenhundar, för att det är huden som man reagerar på.
                Du kan ju prova genom att besöka en Cornishuppfödare till exempel!
                En liten solskenhistoria när det gäller allergi: När jag var liten var mina föräldrar ”idioter” och köpte hund trots att min pappa visat stora tecken på pälsdjursallergi och var höggradigt allergiskt rent allmänt. Idiot skriver jag med tanke på hur stor risken skulle vara att det inte gick, och hur svårt det skulle vara att lämna ifrån sig den ljuvliga valpen! Men vi ville så gärna ha hund så de köpte en ändå. Och de första dagarna så var min pappa allergisk! Men – sen så gick allergin över!! 🙂

                Gilla

  2. Ett ögonblick trodde jag du menade storhertigen av Luxemburg Henri som fyllar 58 idag. Han är nämligen en snygging. Men den här katten har oxå sin charm.

    Gilla

    • Men snälla kyrkis – du ska inte sitta och dregla över luxemburgska hertigar när du kan ägna dig åt någon trevlig kyrklig aktivitet. Det passar sig inte!
      Hm, hur känner du honom förresten?

      Gilla

Kommentera

