Kasper fick paket!

Kasper fick paket på posten i dag av ”gammel-matte” Carina som visserligen inte är gammal men som är hans egentliga ägare.

Men det är inte förrän i morgon som han fyller – 10 år! – så jag har sagt att han får inte öppna förrän då.  Jag själv tror jag vet vad det är, då jag hjälpte honom att skriva till  Carina och önska sig en garnråtta som Vera inte har bitit svansen av. Carina brukar virka sådana till honom då de är hans favoritleksak, och han har många redan, men sedan Vera kom till huset har ingen av dem svansen kvar numera.

IMG_2168

Kanske vill du framföra dina gratulationer till Kasper på hans stora dag?

Jag tänkte printa ut kommentarsfältet sedan och ha som en bok som ligger framme så han själv kan läsa alla gratulationer i lugn och ro när jag är på jobbet och han är ensam hemma med svansavbitaren.

IMG_2181

Bilden: Vera är som ni ser övertygad om att paketet är till henne. Vilket det delvis är – har hört att det ska finnas en alldeles egen råtta till henne i det med en extralång svans som hon kan bita av!

17 thoughts on “Kasper fick paket!

  1. Grattis Kasper till dina tio år! Du bär dem med heder!

    Det är talsyntes (eller vad det nu heter) du behöver, Anna. Då behöver Kasper bara trycka med tassen och så läser datorn upp alla gratulationerna. Du får ge honom det i födslis.

    Gilla

      • Nej, det förstås… jag tänkte att han skulle slippa läsa allt själv – men han kanske har vanan inne, läser kanske kvällssaga för Vera?

        Gilla

        • O ja, han läser mycket! Inte bara sagor utan kultursidorna och ledaren i båda dagstidningarna. Fast till nästa födelsedag måste jag nog ge honom ett par läsglasögon.

          Gilla

            • Eh, jo, det kan man väl säga. Men dels är ju jag lomhörd, dels så tycker jag nog att han ”tystläser” bättre än han högläser. När han läser högt låter det mest som ”mjau” eller ”mä ä!” i mina öron.

              Gilla

  2. Gratulerar och passar på att berätta att du är väldigt lik lejonet i Trollkaren från Oz. Alltså originalfilmen då rå 🙂

    Gilla

    • Mkt bra Hanna att du också har sett att Kasper är likt ett lejon! Det är något med ansiktsdragen. Vera är mer lik…en uggla?
      Tack säger Kasper.

      Gilla

      • He he, jag är en annan Hmm än den som har en blogg. Jag upptäckte flera år efter att jag etablerat mitt nick att det fanns en till, minst. Jag blev inte förvånad 🙂

        Gilla

    • Nu fattar jag ingenting. Det är ju Plus som man sammankopplar med Umeå? Måste nog tänka om här.
      Kasper kommer att hälsa tillbaka och tacka när han får läsa det!

      Gilla

  3. Grattis Kasper! Om det vart lite i efterskott så är det bara för att klockan går lite för fort här där jag bor. Hoppas den där råttan är lika snygg som du är, även om det nog blir lite svårt. Se till att mamma Anna håller tassarna borta bara, jag tror hon bara skyller på Vera vad det gäller det där svansavgnaget!

    Gilla

    • Jo, jag vet att du är ursäktad då klockan på Nya Zeeland lär gå alldeles före. Fast det är å andra sidan fortfarande födelsedag även här!

      Kasper slickar i sig berömmet när det gäller hans utseende då hans självförtroende fick sig en törn för något år sedan då någon kallade honom ”fetknopp”!

      Och ja jag lovar att bara tugga på svansarna, inte bita av dem. Fast om jag håller tassarna borta så ska du å andra sidan inte lägga din nos i blöt!

      Gilla

Kommentera

