Så tacksam!

Jag är så oerhört tacksam.

Tacksam över att jag är jag. Att jag varje morgon får vakna efter en god natts sömn och med tillfredsställelse möta mitt nyvakna men pigga ansikte i badrumsspegeln. Så felfritt. Så perfekt. (Och detta skriver jag i all ödmjukhet.)

Tacksam över att jag aldrig låtit framgångarna stiga mig åt huvudet.

Tacksam över att jag aldrig gjort något jag behöver skämmas över i hela mitt liv. Detta gäller både elaka och själviska handlingar och allmänt pinsamma saker. De existerar inte! Jag vet inte hur det känns att ha dåligt samvete eftersom jag aldrig behövt ha det.

Tacksam över att jag vet att jag alltid gjort mitt allra bästa i alla situationer. Att jag med stor ödmjukhet och stort allvar tagit mig an alla de utmaningar livet ställt mig inför och alltid presterat mitt bästa oavsett vilka utmaningarna varit.

Tacksam över att jag inte blivit självupptagen och mallig utan ser mig som nästan vem som helst.

Tacksam över att jag begåvats med social kompetens och därför kan möta människor där de är, på deras egen nivå.

Tacksam över att jag alltid tänker mer på andra än på mig själv.

Tacksam över att jag verkligen har en jätterolig humor.

Tacksam över att jag aldrig går på toaletten, som jag hört att andra människor gör.

Tack!

14 thoughts on “Så tacksam!

    • Precis! Liksom att ha en flaska Eau de Closette på nattygsbordet är helt normalt för vår klass, medan vi aldrig skulle ha en Eau de Toilette.

      Gilla

  1. Jag är faktiskt tacksam över att jag stunder som denna kan ta del av dina texter då du alltid för mig att le. .-)

    Gilla

  2. Jag vet att du ständigt undervärderar dig, men med stöd från dem och oss som kommenterar i din blogg, ska du nog kunna lyckas med att återställa en bättre självbild, det tror jag absolut. Jag och många andra som skriver här tycker att du är rent förträfflig, ska du veta.

    Gilla

Kommentera

