Kan ingen tala med Kiss-pojkarna?

I en intervju i Aftonbladet uttalar sig de inte längre helt unga Kiss-pojkarna om svenska tjejer och vilken fri och härlig inställning till sex dessa har som bara gör det som känns rätt för stunden och inte blandar in känslor. Detta har de haft stor fördel av under sina tidigare turnéer i Sverige, säger de.

Kan ingen ta och tala med dem eller är det meningslöst att tala med vuxna småpojkar? (Där visar åtminstone Gene Simmons en viss självinsikt när han själv talar om detta.) För jag slår nämligen vad om att 97 procent av de svenska tjejer som de hade sex med innerst inne hade en förhoppning om att Kiss-pojken skulle tycka att just de var speciella jämfört med de andra tjejerna. Och att det gjorde lite ont efteråt när de förstod att de inte var det, men att de intalar sig att det var värt ”att få komma så nära” sin idol och att de visste precis att det bara handlade om nöje för stunden. Men att de innerst inne som sagt kände sig sårade.

Och där är svenska tjejer inte annorlunda än andra länders tjejer, tror jag. Jag säger inte att tjejer aldrig har sex utan känslor inblandade, jag bara tror inte på det när det gäller idoldyrkande tjejfans.

12 thoughts on “Kan ingen tala med Kiss-pojkarna?

  1. Oj, vad känslor det är inblandade när det gäller idoldyrkande hängivna fans!!! Hade jag inte varit så hårt hållen och puritansk när det begav sig så…

    Gilla

    • Vava? Vad skulle du ha gjort och framför allt med VEM?!
      Samt kanske jag har fel, kanske hade du varit gladare om du ”gjort det” med idolen ifråga, vad tror du?

      Gilla

        • Beatlarna har aldrig varit aktuella för min del. Tyvärr missade jag dessutom i stort sett hela idoldyrkan-fasen under min ”musikaliska uppväxt” då jag förstod att ingen av de artister jag gillade var tillräckligt goda musiker för att tillåtas att dyrkas. Samtidigt som jag faktiskt inte tyckte att de var det själv! Snygga kanske, men oftast inte jättebra musiker. Fast Beatles var ju geniala musiker/kompositörer, det var på andra plan det inte ”funkade” där för min del.

          När det gäller alla de där du glömt namnet på så kan jag bara gissa – och då har jag jätteroligt! 🙂

          Gilla

  2. Jag tror iofs att det blivit en grej för alla pojkband, rockband, hårdrockspojkar och Springsteen att hylla just Sverige när de är i Sverige. Det klassiska är att hylla den svenska kvinnan och eftersom att det fungerar så kör de på i det invanda mönstret. Det blir så statiskt då dessa band intervjuas. Jag skulle tippa på att Mr Simmons och Mr Stanely går och lägger sig tidigt och inte har varit otrogna på en si sådär 25-30 år. Gene Simmons är i det närmaste mer en affärsman än en rockstjärna. Själv är jag rätt trött på det där. Åren utomlands gjorde mig till skeptiker då varenda kille mellan 15-50 lovordade oss svenskor som Guds gåva till mänskligheten. Det är ett sätt för dem att få ligga (eller förhoppning om) men i rockstjärnornas fall en förhoppning om att sälja mer skivor och biljetter till nästa konsert. 🙂

    Fast jag är med dig i övrigt. Många flickor tror och hoppas att just de ska vara speciella, det är dem mycket sällan

    Gilla

    • Det tror jag med. Senast halv tio går de och lägger sig. (Vilket de iofs gör rätt i.)
      Men det är just det där med att bli ”lovordad” utomlands som svenska som var väl lite det som låg under och ”gnagde” när jag skrev detta inlägg. Jag själv blev jäkligt irriterad när någon ung okänd kille i en bar plötsligt började prata om hur ”svenskor är” när jag pluggade i Frankrike. ”Ni bara gör det och behöver ingen romantik som här i Frankrike!” Blä.

      Gilla

      • Precis..herregud så till sig de kunde bli man såg att de nästan trodde på alla klichéer själva..”I am going to start a girl-school in Sweden!!” är kanske den mer bisarra kommentaren jag hört. Och precis som du säger ”svenskor är..”

        Gilla

Kommentera

