Varför har du fortfarande inte gjort något, Göran Hägglund?

För några dagar sedan kunde vi läsa att svenskarna har lite lust, och att detta är Göran Hägglunds fel. Hans eget förslag till att att lösa ”sexkrisen”var enligt en artikel under samma tema att ”uppvärdera lärarna” vilket jag som lärare tycker är en genialisk idé om det handlar om högre lön. Jag får mer pengar och svenskarna ett bättre sexliv till följd av detta (hoppas det funkar att mina elever dock inte är ”svenskar”).

Men så läser jag i dagens Expressen i ännu en sexrelaterad artikel att ”Svenskar är blyga och missnöjda” (när det gäller sexlivet) och jag blir bara så besviken! Fortfarande! Varför har du inte gjort något, Göran Hägglund? Du har haft flera dagar på dig och så framkommer det ändå att svenskar är ” sexuellt blyga”! Vad har du gjort under dessa dagar? Har du så mycket som lagt två strån i kors för minska svenskarnas sexuella blyghet under de här dagarna?

Nej ta ditt ansvar eller avgå, Göran Hägglund!

13 thoughts on “Varför har du fortfarande inte gjort något, Göran Hägglund?

  1. Aha, Du vill inte vara svensk på grund av den svenska synden. Ändå vill du ha bättre sex och högre lön. Du vet inte vilka ben du ska stå på och så står du där och raglar bredbent.

    Gilla

    • Står där och raglar bredbent? Jag ligger här och raglar bredbent, men vad hjälper det? Ingen synd kommer till mig vilket i och för sig är skönt när jag går hädan och då slipper be om ursäkt!

      Gilla

      • Tror du att du skulle komma undan med en ursäkt? Du får väl uppsöka synden då. Men eftersom du påstår att du inte syndar så räcker det med en gång, då har du fått bättre än det du har nu.

        Gilla

  2. Enligt min mening borde Göran Hägglund föregå med gott exempel och leva promiskuöst under riksdagens sommaruppehåll. Alla uttryck som sexualitet kan ta är bra och det finns inget som hindrar att han provar på samtliga.

    Gilla

    • Precis! Dessutom borde han skriva sexdagbok!
      ”Kära dagbok! i dag ville 48 tanter i 79-årsåldern ligga med mig efter att jag hållit tal på Stortorget. Jag blev glad men svarade att jag inte ville riskera att bli med barn.”
      (Är kanske lite orättvis mot Göran här då jag jämför honom med en präst och då jag vet hur tanter kan svärma runt dessa med fuktig sängkammarblick.)

      Gilla

        • Om du tänker på en särskild präst så vet jag inte vem du menar men annars är liknelsen inte fel. Men jag skulle säga att åldern (på prästen) inte är viktig här, det kan lika gärna vara 80-tanter som svärmar runt prästen på 35. Vilket är jämlikt och bra.

          Gilla

            • Fast du förstår ju att de här tanterna har en jävligt taskig manssyn, det är därför de beter sig som de gör. Ofta tror de dessutom att kollektpojken, i de fall det är ena man är en slags call-boy. De är inte trevligt att se dessa tanter hur de bär sig åt.

              Gilla

Kommentera

