Här är ditt valtal, Göran Hägglund!

Som jag skrev i mitt förra inlägg så vet ju alla att det är socialministern Göran Hägglunds fel att svenskarna inte är helt nöjda med sitt sexliv. Detta har han fått kritik för från flera håll. Jag själv riktade skarp kritik mot att han inte åtgärdat att svenskar är ”sexuellt blyga och missnöjda” vilket vi kunde läsa att de är i gårdagens Expressen. Jag har därför hjälpt Göran med ett tal som han kan läsa för en så stor grupp åhörare som möjligt. Kanske inför valet nästa år?

”Kära väljare

Sverige är inte det land det en gång har varit. Även om Kiss-pojkarna anser att svenska kvinnor fortfarande är härligt lössläppta och frigjorda så är vi många som vet att detta inte stämmer.

När jag är ute och reser i landet träffar jag många människor som alla har sina unika historier att berätta. Jag brukar kalla dem verklighetens folk. (Uttrycket ”verklighetens folk” är inte myntat av Göran Hägglund, utan av ett annat parti, dock har Kristdemokraterna patentsäkrat uttrycket.)

Jag tänker på den ensamstående tvåbarnsmamman som jag mötte i Borås och som varken vill eller orkar ha gruppsex med sina arbetskamrater efter arbetsdagens slut. Jag tänker på femtonåringen som jag träffade i Härnösand och som fortfarande inte blivit av med oskulden.

Samtidigt som vi alla vet att sanningen är att den sexuella blygheten och prydheten inte bara gäller kvinnor. Bland verklighetens folk visar den sitt fula anlete bland både män och kvinnor, unga som gamla.

Jag talade nyligen med en man som arbetat på bank i hela sitt yrkesliv. Nu var han 57 år och på grund av hämningar och blyghet så vägrar han att ha en nyckelring i rumpan eller att få en säkerhetsnål genom förhuden.

Jag tänker också på Gösta och Rut som varit gifta i över femtio år och som nu på sin ålders höst fortfarande vägrar partnerbyte med sina vänner.

Frågan som jag ställer är: Bör vi tolerera att detta är hur verklighetens folk har det i dag? Tycker vi att det är acceptabelt att människor är så hämmade och blyga när det gäller sex i Sverige år 2013?

Detta bestämmer du genom din röst i valet nästa år. Mitt eget svar på dessa frågor är ett lika bestämt som entydigt:

JA.

12 thoughts on “Här är ditt valtal, Göran Hägglund!

  1. Ända sedan AB-bloggen har jag tyckt att din blogg är en av dom bästa som finns. Det får jag bekräftat efter att ha läst detta inlägg.
    Heja Anna! Heja Göran!
    Må det partiet vars partiledare har dom snyggaste slipsarna få egen majoritet i nästa val. Låt Göran bli statsminister.

    Gilla

  2. Jag vill tillföra diskussionen att jag förra året gick för att få håret klippt i Skärholmens centrum (det skrivs egentligen Skärholmen centrum men jag vägrar) så berättade den unga kvinnan som klippte mitt hår att hennes väninna följt med den här musikensemblen till hotellrummet och där pippat med Gene Simmons. Jag visste inte vad jag skulle säga, så jag frågade om frisören kände till att hans namn egentligen är Gene Klein och att han före det hette Chaim Witz. Nej, det kände hon inte till. Men din väninna har alltså pippat med honom? sa jag. Ja, visst är det ballt? sa hon.

    Gilla

    • Det förvånar mig inte, det framkommer i varje intervju att denne lille tantliknande man haft som livsmål att ha pippat med så många kvinnor som möjligt.
      Men jag tyckte det var bra att du ledde in ämnet på ett annat spår. Jag tror jag själv läste att det var meningen att han skulle bli rabbi i Israel från början.
      Ibland blir inte livet alltid som man tänkt sig.

      Gilla

        • Nej. Jag vet inte. Trodde inte att jag skrev ”lille” utan bara ”tantliknande”. Jag ångrar ”lille” (då jag inte vet något om det) och kanske ångrar jag även tantliknande, då det var att håna någons utseende. Dock är det en objektiv sanning att hans ansikte är mer tantlikt än gubblikt!
          När jag skrev ”lille” så var det nog mest hans mentala ålder jag refererade till. ”En liten man”( i förhållande till mig) är dock för mig ofta mer attraktiv än en väldigt lång man, helt enkelt för att jag är väldigt lång själv. Förutsatt att han inte skulle säga ”låt bli de där klackskorna för de får mig att se kort ut” för det skulle jag inte tycka var så attraktivt.

          Gilla

Kommentera

