Skumma skapelser i skumt ljus

Jag kan inte få nog av de skumma skapelserna som bildas när någon hällt badskum i den lilla fontänen på Brommaplan. Bästa figuren fotade jag förra året men jag gillade även hur det såg ut härom sistens, lite efter tio på kvällen, även om det var en aning mörkt för att fota med min kamera:

IMG_2363

Här har någon ”gjort en pudel” som ”sitter vackert”:

IMG_2394

Borde jag ingripit mot ungdomen som sparkar skummet?

IMG_2378

IMG_2372

Blommor i badskum (och ni ser en ny pudel om ni tittar uppe till vänster av bilden):

IMG_2369

4 thoughts on “Skumma skapelser i skumt ljus

  1. Anna, Anna! Har du nu tagit dig ett skumbad igen!? Du ska inte ta skylten så bokstavligt. Det står visserligen ”Slå er ner och njut av vår fontän!” men lika lite som du ska plocka blommorna framför affären som skriver ”Utnyttja våra rabatter!” är det meningen att du ska bada skumbad i fontänen. Men jag förstår att exhibitionisten i dig njöt av uppmärksamheten!

    Gilla

  2. Ja det gjorde jag!
    Det är inte för inte som man känner sig lite som Anita Ekberg. I synnerhet som hon också bor på ålderdomshem, vad jag har läst.

    Gilla

Kommentera

