Ja, här sitter man

Ja, här sitter man vid uppdukat bord på en brygga medan en stilla havsbris leker i mitt långa hårsvall. Jag är klädd i en gräddvit spetsklänning (strået vassare än Madeleines skulle jag vilja påstå) och jag skrattar och är lycklig.

Och mina vänner är ena härliga prickar. Till efterrätt har de plockat ett kilo smultron till varje gäst!

Vi har just dansat runt stången flera varv och jag fick en jättefin wienerkrans att ha i håret av den jättesnygga fiolnissen. Det var en kort men kavat och duktig man, som verkligen visste att föra en stråke!

När jag såg fiolnissen tänkte jag att jag kanske skulle unna mig en liten snubbe till sillen även detta år… Skål och midsommar!

IMG_2739

Ni ser själva vad soligt och roligt vi har det här på bryggan!

4 thoughts on “Ja, här sitter man

  1. Skål och Midsommar på dig Anna! Jag funderar på att införa midvinterblot här, det skulle väl vara motsvarigheten det, ungefär 🙂 Nyköpings är gott, det kommer jag ihåg…. Simma lugnt bland sillbitarna!

    Gilla

    • Tack det ska jag göra! De ligger där som döda sillar allihop, vilket ju är bra då jag inte vill äta levande sill.
      Midvinterblot på Nya Zeeland låter som en jättebra idé! Jag kommer på glöggpartyt!

      Gilla

      • Du är hjärtligt välkommen, vi tar glöggparty på beachen 🙂 Fast du får ta med dig glöggen själv,det finns inte i det här ociviliserade landet 🙄 men wtf, det går väl lika bra med bubbel eller nåt! Men pepparkakor kan jag baka, och mandlar och russin finns det ju i alla fall…

        Gilla

Kommentera

