Jag är inte rasist, men…

… jag har hört att svenska gubbar ska vara bättre än andra gubbar. I alla fall om man befinner sig i Sverige. Jag själv tycker iofs om gubbar av alla nationaliteter men nu ska jag sätta tänderna i en svensk gubbe, för första gången i år.

IMG_2748-ed

Även om den ser slemmig ut i närbild så är det en fullkomligt färsk och näst intill omogen gubbe på bilden ovan. (Vi ser väl för övrigt alla lite slemmiga ut i närbild!).

IMG_2750Obs! Den som ser ”isbjörnen” på bilden ovan vinner en New York-resa!

IMG_2744-ed

7 thoughts on “Jag är inte rasist, men…

  1. Ping: Skvitt attackeras! | skvitts

  2. Ja det är så klart att gubbarna ska vara svenska. Så man kan prata med dom, innan man slukar dom. Lite vanlig hövlighet bara.
    Såg ingen isbjörn, däremot såg jag stjärtfenan på en dykande val.
    Vad vinner man då?
    En weekend i London kanske?
    Ha det så bra och njut av dina gubbar. Kram =)

    Gilla

    • Nej du vinner som vanligt ingenting. Isbjörn ska det vara. Utan öron dock.
      Men du har en stor poäng i att det är hövligast att prata med folk innan man slukar dem! Kram

      Gilla

  3. Jag är inte heller rasist för invandrare kan väl inte vara rasister, eller……men de där utländska gubbarna har ju haft med sig smitta också och sånt vill man ju inte drabbas av. Nä, jag håller mig till gubbar ur egna landet. Rakt in i munnen.

    Mycket lockande och vackra bilder av gubbarna har du tagit! Men isbjörnen försöker jag inte ens spana efter, dina löften om resor är bara luft.

    Gilla

    • Det är de inte alls! Bara luft alltså. Man vinner faktiskt resan, fast man får betala den själv.
      Men du – det var bara de kyliga gubbarna (dvs i frysdisken) som hade smitta. Utländska gubbar som inte är frysta, har ingen smitta.

      Gilla

Kommentera

