Dumskrutt och fjompmaja

Mina katter vet alltid hur de ska sätta den för att det ska göra riktigt ont.

I egenskap av matte brukar jag ibland kalla dem för ”dumskrutt” och ”fjompmaja” och det tycker jag att jag har rätt till, då jag är den som köper hem deras mat. Det är ju jag som är matt-riarken i vårt hushåll.

Men jag har märkt att rätt ofta när jag uttalat dessa ord så funderar de en stund, varpå någon av dem säger:

”Nä, Anna. Det tror vi inte att vi är. Kanske är det du själv som är dumskrutt?”

IMG_2465

Sånt tar, ska ni veta! Ibland kan jag vara deppig i flera dagar efteråt när de har sagt så till mig.

P.S Tävling! Hur många katter ser du på bilden? Rätt svar vinner en resa till New York!

10 thoughts on “Dumskrutt och fjompmaja

  1. Rätt svarat!

    Vill dock upplysa om att vi på sistone haft problem med vinnare som vill lösa in sina vinster, efter att de svarat rätt. Det är som du nog förstår själv inte så populärt.

    Gilla

  2. Fjompmaja och Dumskrutt låter väldans snällt tycker jag. Jag brukar kalla mina katter för lite allvarligare saker när dom ställt till det. Tex Tjurskallar och Blindstyren. Oftast åtföljt av ett ”GÅ OCH LÄGG ER!!!” Vilket dom naturligtvis bara fnyser lite överlägset åt.

    Gilla

    • Helt rätt svarat! 🙂
      Förutom att du missade den förnumstiga tigern mellan dumskrutten och fjompmajan, eller om man ser från vänster till höger, fjompmajan och dumskrutten.

      Gilla

Kommentera

