Äkta päls eller syntet

På bilderna nedan syns två äkta pälsar och en i syntet. Kan du gissa vilken som är vilket? (Obs New Yorkresan kan fortfarande bli din.)

IMG_2804

IMG_2798

Jag slog helt enkelt till på en fuskpälspläd som jag länge velat ha och som nu var på rea. Lite vintrigt att ha den framme just nu kanske, men mina katter uppskattar den mycket.

Fast jag har faktiskt ett äkta fårskinn hemma också. På det kan man sova på olika sätt. Här är ett sätt:

IMG_2496

Som jag brukar säga till Kasper, att har man en snygg mage ska man visa den! Och det rådet har han tagit fasta på även när det inte finns pälsar att ligga på:

IMG_2330

5 thoughts on “Äkta päls eller syntet

    • Jo.. men varför inte redan i detta liv? Jag själv tycker det fungerar bra för mig att rusa fram till klöspallen och vässa naglarna när jag vill ”avreagera mig”.

      Gilla

  1. Jag köpte en uuuuunderbar fårskinns-kuddöverdrag som jag tänkte ha på till min faaantastiskt fina fåtöljs fotpall. En härlig fluffig sak, bara så fiiiiin!

    Katten ställde sig på den och började trampa. Sedan fortsatte han att trampa … efter 10 minuter dräglade han och fortsatte att trampa, lilla snoppen var ute (han ÄR kastrerad) och han såg ut att vara i trans.

    Jag fick lov att slänga in kuddeländet i skåpet.

    Gilla

    • Alltså, nu har jag åtminstone en fråga. Han ÄR kastrerad skriver du, men då undrar jag om det är han själv som intygat detta? Jag själv har visserligen bara erfarenhet av två kastrerade hankatter, men någon liten snopp har aldrig synts till på någon av dem!
      Jag tror han har lurat dig, liksom jag har läst att det finns kvinnor som lurar männen att de äter p-piller.

      Gilla

Kommentera

